Alien from L.A. (1988)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Sciencefiction

geregisseerd door Albert Pyun
met Kathy Ireland, William R. Moses en Richard Haines

Professor Saknussemm valt tijdens zijn zoektocht naar Atlantis in een bodemloze put. Zijn dochter Wanda gaat naar hem op zoek. Ze valt in dezelfde put en komt in een onderaardse wereld terecht waar niemand gelooft in de bovenwereld. Alleen de geheime politie weet van het bestaan van de bovenwereld af en denkt dat Wanda en haar vader spionnen zijn.

avatar van Vinokourov
Kathy, Kathy, Kathy Ireland, wat doe je me aan! Die stem, dat kan toch niet! Beeld je de meest irritante piepstem in en vermenigvuldig de irritaitefactor met twee. Dan krijg je ongeveer een idee wat ik bedoel. Het verknalt de hele film, die afgezien dat toch niet al te best was.

avatar van otherfool
Een aanvankelijk hevig bebrilde Kathy Ireland die er per minuut hotter bij gaat lopen piept zich een weg door een wereld die een soort mix is van Mad Max en Labyrinth, zoekend naar haar vader en een gezonde dosis avontuur. Klinkt allicht niet onaardig maar is in werkelijkheid bijzonder vervelend en langdradig, al zit het met de aankleding wel snor.

1,5*.

avatar van D-ark
Alien From LA is vooral frusterend omdat ja, Kathy Ireland's stem. Leuk om naar te kijken best wel alleen die stem is alsof je eeuwig naar een spychisch gestoord pateint die denkt dat zij een kind is.

Voor de rest is film zelfs redelijk uit en als ze er ook wat verhaal in hadden gegooit kon dit wel een 2,5-3 worden. Niks verveelt het echt als Ireland haar mond houdt, wat jammer genoeg maar 1/3 van de film is. En die andere 2/3 is vooral afzien, die jumpcuts in het tweede deel zijn ook vreselijke irritant en lelijk.

Maar door de frusterende tem van Ireland en het totaal gebrek aan verhaal maakt het toch wel een dikke 1,5.

avatar van D-ark
Op de herkijk, even irritant nog steeds maar wat is die ms3tk aflevering briljant