Two Smart People (1946)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Jules Dassin
met John Hodiak, Lucille Ball en Lloyd Nolan

Een van de twee oplichters van een oplichtersduo wordt gearresteerd en krijgt nog vijf dagen 'vrij' voordat hij naar de gevangenis moet. Hij houdt van lekker eten en wetende dat gevangeniseten beroerd is, besluit hij de resterende dagen te slijten met het eten van het beste eten dat voorhanden is. Bij het bezoeken van verscheidene 4-sterren restaurants wordt hij vergezeld door zijn partner in crime en de agent die hem arresteerde. Beide willen graag weten waar hij de buit ter waarde van een half miljoen dollar heeft opgeborgen.