10 Questions for the Dalai Lama (2006)

Documentaire

geregisseerd door Rick Ray
met Dalai Lama

Filmmaker Ricky Ray onderzoekt een aantal fundamentele vragen zoals: waarom zijn arme mensen vaak gelukkiger dan rijke mensen? Hoe ga je om met geweld wanneer je zelf voor geweldloosheid staat? Moet de maatschappij tradities laten vallen om door te gaan in de toekomst? Deze vragen komen voort uit zijn reizen door India en het Midden Oosten. In deze documentaire stelt hij de vragen aan de Dalai Lama.

avatar van ( J )
Interessante documentaire over de geschiedenis van Tibet,het leven van de laatste Dalai Lama en de problemen tussen China en de tibetaanse bevolking.
Erg mooi om te zien,ook en mischien wel vooral als je niet veel hebt met het Boeddhisme of religies in het algemeen.
De Dalai Lama is trouwens een zeer relaxte vent,een soort van hippie met een boodschap,die ik wel kan waarderen.