That Hagen Girl (1947)

geregisseerd door Peter Godfrey
met Ronald Reagan, Shirley Temple en Rory Calhoun

Mary Hagen leeft in een klein stadje in Ohio en gaat er naar de Gordon High School. Jarenlang zijn er geruchten, is er gefluister en roddelpraat over wie nu eigenlijk haar echte ouders zijn. Wanneer Tom Bates terugkeert in de stad, neemt hij het huis en de praktijk over die rechter Marrivale hem naliet na zijn dood. Omdat Tom verschillende jaren weggeweest is, leidt dit tot nog meer geroddel en ook Mary gelooft dat Tom haar vader is. De populaire Ken Freneau houdt echter zielsveel van Mary, maar zijn familie en vrienden houden hem steeds voor dat 'zij geen van hun' is. Julia, een lerares aan de school, moedigt Mary aan, maar Mary kan geen rust vinden in wat zij doet zonder een slecht gevoel te krijgen. Tom weet het antwoord over haar ware identiteit, maar hij zwijgt voorlopig als een graf.