• 8.251.974 stemmen

Horror / Misdaad | 95 minuten

Genre: Horror / Misdaad

Geregisseerd door: Curtis Harrington

Met onder meer: Ann Sothern, John Savage en Ruth Roman

IMDb beoordeling: 6,2 (966)

Plot The Killing Kind

"Terry loved soft, furry, little animals. He loved his mother. He loved pretty girls...ALL DEAD!"

De jonge Terry Lambert heeft in de gevangenis gezeten voor verkrachting waaraan hij door een bende gedwongen werd om deel te nemen. Wanneer hij naar huis terugkeert plant hij wraak op zijn advocaat en op het meisje dat hem er heeft in geluisd. Maar zijn echt probleem is zijn ziekelijke band met zijn moeder, in wiens pension hij woont. Een van de andere logees in het gebouw, Lori, voelt zich aangetrokken tot hem. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis heeft Terry echter steeds meer interesse gekregen voor gewelddadige seks en bloederige moorden. Korte tijd na zijn vrijlating zijn in de stad al verschillende vrouwen op gruwelijke wijze om het leven gekomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Heeft er iemand deze in bezit?

avatar van niethie

niethie

Ja waar heb je deze gezien stinissen ben ook wel benieuwt...

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Ik heb hem gekocht bij www.Axelmusic.com en zopas bekeken. Geen exploitation, wel een groteske karakterisering van de protagonist. Het scenario helt eigenlijk meer over naar een morbied drama over een jongeman die ten gevolge van een traumatische ervaring geestelijk volledig ontredderd geraakt, wat hem uiteindelijk tot een aantal geweldddadige moorden drijft.

avatar van niethie

niethie

Inderdaad geen exploitatie (wat ik wel had verwacht) maar meer psychologische horror, met opnieuwe de bekende ''bizarre moeder/zoon band'' op de achtergrond. Savage deed het in ieder geval goed als gekwelde jongen. alhoewel de film zelf me nog wel met een enkele vragen achterliet, het was (ondanks de prima finale) nog niet helmaal af, vond ik dan. Maar als geheel voor de rest toch best vermakelijk hoor.

Edit: Voor degene die benieuwd zijn, brucecampbell ed. Hij is hier gratis te bekijken.

2,5 sterren

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Erg sterke psychologische thriller met een erg goede Savage als jongeman die door frustratie moorden pleegt en een prima Sothern als moeder. De film legt vooral de nadruk op moeder/zoon relatie en het einde is zowel mooi als beklijvend.

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Een naar personage in een nare film.

avatar van Noodless

Noodless

Zeer matige kills, langdradig saai opgebouwd verhaal en de personages zijn niet interessant te noemen. 3/10