Double Dragon (1994)

Alternatieve titel: Double Dragon: The Movie

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Yukich
met Robert Patrick, Mark Dacascos en Alyssa Milano

2007... New Angeles. Na de verwoestende en gevreesde aardbeving is het huidige Los Angeles het grimmige strijdtoneel van diverse gewelddadige straatbendes. De politie durft zich nog maar nauwelijks op straat te laten zien. In deze stedelijke jungle proberen de twee broers Jimmy en Billy Lee er het beste van te maken. Dan raken zij echter betrokken bij een meedogenloze strijd om een geheimzinnige oude Chinese amulet. Achtervolgd door de duivelse Shuko en zijn bende komt er op het laatste moment hulp van de straatbende van Marian Delario.

goed film lekker actie 10+

film_kaza
Het is gewoon in 1 zin duidelijk:

DOUBLE DRAGON IS ALLEEN LEUK VOOR KINDEREN.

Een aanrader voor en jongetje van 9 en voor volwassen een flop.

kArIzMa_TuRk
slechte film maar hij verdient wel een plek in de flop lijst
** voor de moeite

de laatste keer dat ik hem een cijfer gaf stond hij op 27 ik ga ervoor dat hij uit de flop 100 lijst komt en als ze films als house 2 blijven maken moet dat wel lukken toch

ik vind deze film super, want er komt een supernaam in voor;)

jaaah(Patrick)

echt een supernaam!!!!!!!!!

avatar van rondh
film_kaza schreef:
Het is gewoon in 1 zin duidelijk:

DOUBLE DRAGON IS ALLEEN LEUK VOOR KINDEREN.

Een aanrader voor en jongetje van 9 en voor volwassen een flop.

Zelfs dat niet

film_kaza
rondh schreef:

Zelfs dat niet

Nee, toen ik hem voor het eerst zag was ik er helemaal weg van. Was 8, 9, 10 ofzo.

avatar van ReMyTje86
Dammit wat een boud film zeg

ik speelde double dragon graag op NES meer dit is te kinderachtig zelf me jongste zusje zit rustig te kijken ...

avatar van Fallen God
0 sterren is nog te hoog.Wat een bagger.

avatar van sherena
als je hem niet te serieus neemt best vermakelijk.

avatar van tommykonijn
Weer een aardig geflopte Film aan de Poster leek me het Cijfer dat ik zou gaan geven een 2.0* maar nu ik de Film zelf heb gezien is dat helaas niet waar, Slecht geacteerd en ik zal maar niet beginnen over de inhoud.

Achmed

Double Dragon vondt ik vroeger zo cool. En elke keer als ik hem weer zie, denk ik weer terug aan toen ik klein was, vandaar de 5*

Vroeger was het leuk, naarmate je ouder wordt en meer begrip kunt opbrengen voor een film en je bekijkt zo'n jeugdfilm terug, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik ervan moet huilen.

Ik heb Alyssa Milano nog mooier gezien in andere films, Mark Dacasos is zo'n typische B-acteur die het nooit heeft kunnen waarmaken. Deze film is vergelijkbaar met het niveau van de Power Rangers, die ik ook leuk vond.

avatar van movie acteurs
Tja... Ik wilde de film eigenlijk niet kijken maar aangezien Alyssa Milano een van mijn favoriete actrices is, wilde ik hem toch kijken. Erg slechte film. Beroerd en vreselijk verhaaltje en vrij mager uitgewerkt. Robert Patrick is hier ook niet goed. Hij heeft hier geen uitstraling en is niet energiek vol om er nog iets leuks/goeds van te maken. Net zoals de rest van de cast. Toch nog een 1,5 ook al is het alleen voor Alyssa.

Ik vond deze vroeger wel cool eigenlijk

Maar ik speelde het spel ook suf op de SNES , wss zou ik m nu wel heleboel ietsjes minder vinden. Maar goed, vanwege vroegâh, toch nog 3 sterren.

avatar van Metalfist
Look who's talkin', UG Lee

Het is een guilty pleasure, dit soort gameverfilmingen kijken. Om de gloriedagen van de NES ten volle te hebben meegemaakt ben ik te jong maar ik kende Double Dragon in ieder geval wel van naam en heb het ooit eens op een emulator gespeeld. Ik was dan ook wel geïntrigeerd toen ik dit in de Kringloopwinkel tegen kwam en besloot het toch maar mee te pakken toen ik de naam van Alyssa Milano op de hoes zag staan. Ik had wel zin in wat hersenloos vermaak dus leek Double Dragon me de perfecte keuze.

Hersenloos is het zeker maar over het vermaak valt te discussiëren. Double Dragon is dan ook het perfecte voorbeeld hoe een gameverfilming niet moet (de eerste Mortal Kombat en Street Fighter blijven hier de absolute top in voor mij) doordat het allemaal vrij serieus wordt aangepakt. Het wordt nergens echt cheesy (met uitzondering van de 2007 setting en de compleet achterhaalde technologie) en de twee hoofdrolspelers zijn eigenlijk maar twee weinig charismatische figuren die de film totaal niet kunnen dragen. Hier en daar komt er nog wel eens een leukere opmerking maar het wordt nooit echt een geslaagd geheel. Dat komt voornamelijk ook doordat de gevechten eigenlijk enorm houterig worden uitgevoerd en van een verfilming van een vechtspel verwacht je toch net iets meer. Misschien dat de die-hard fan hier nog wel wat aan zijn trekken komt qua personages want je merkt wel dat er een aantal bekende figuren komen optreden. Natuurlijk de broertjes zelf maar ook Abobo en Lash maken hun appearance.

Zoals gezegd is het grote hekelpunt aan de film de twee Lee figuren. Mark Dacascos en Scott Wolf (die trouwens een tweeling moeten voorstellen maar de ene is wel van Filippijnse/Spaanse/Chinese afkomst en de andere is een Amerikaan) stralen niets uit van charisma en schmieren er maar wat op los. Zo heel af en toe resulteert dat nog in een leuke opmerking maar eigenlijk irriteer je je de helft van de tijd aan hun dialogen. Van Alyssa Milano had ik iets meer verwacht eigenlijk. Dat ze haar haar zo kort en kapotgeblondeerd heeft was al wat een afknapper maar eigenlijk zit ze niet echt veel in de film. Haar rol is nochtans wel vrij leuk en het is eens iets anders om haar als leidster van een bende te zien. De rol van ultieme bad-guy is weggelegd voor Robert Patrick die nog was aan het nagenieten van zijn succes in de Terminator reeks en blijkbaar voor het easy money koos. Slechtste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien.

Nope, had hier toch wel een pak meer van verwacht. Beat 'em up games zijn sowieso al niet echt een dankbaar medium om te verfilmen maar Double Dragon kampt toch wel met erg weinig inhoud. Het had nog kunnen uitdraaien op een zo fout dat het leuk wordt film maar dat is niet het geval.

avatar van 84robkuh
Als kind enkele keren de film gezien (net als vele andere hier). Toen was deze film zeker leuk. Zojuist nogmaals gekeken en dan valt pas op wat een baggerfilm het is. Wel weer leuk om een film te zien waarin de explosies ook echt zijn. Dit mis ik in de huidige films waarin alles uit de computer komt.
Het probleem bij deze film s vooral dat ie voor 12 jaar en ouder is, maar dat door de kinderlijke gevechten de film juist niet serieus genomen kan worden door iemand ouder dan 12.
Het feit dfat ik 'm toch afgekeken heb, geeft misschin toch aan dat het meer is dan een 0.5 ster.

avatar van DiDa
Vanaf 11-02-2016 op dvd in NL:

Double Dragon | DVD | eci.nl

avatar van FunkStarr
Wat een "draak"! Een dubbele draak om precies te zijn. De games waren tof (op de Nes vooral) maar dit is gewoon bagger.

avatar van FunkStarr
Dit moet gewoon in de flop lijst en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom bijvoorbeeld een Robocop 3 daar wel in staat en dit gedrocht niet.