Red Sands (2009)

Actie / Horror

geregisseerd door Alex Turner
met Aldis Hodge, Brendan Miller en Noel Gugliemi

Een groep soldaten uit de Verenigde Staten in het Midden Oosten vervelen zich stierlijk en besluiten, omdat ze niets te doen hebben, een standbeeld dat ze bij toeval tegenkomen te vernielen. De volgende dag ontdekken de soldaten dat dit een slecht idee was, aangezien ze dan worden aangevallen door iets of iemand met niet echt leuke plannen.

avatar van Lui
Lui (crew)
Ik ben hier best wel benieuwd naar, weet iemand wanneer deze film op dvd uitkomt?

avatar van Dutchmeister
haha zal wel weer standaard slecht verhaaltje worden.

Lui schreef:

24 februari in de VS, voor hier weet ik het niet.

ik heb hem al in bezit, op zicht een leuke film meer niet

avatar van mcdaktari
hij is idd al op internet te vinden teminste daar heb ik hem vandaan dus wie niet kan wachten, ik moet er nog naar kijken zodra ik dat gedaan heb laat ik wel weten of het de moeite is.

Ze zullen vast iets bedoelt hebben met deze film maar het is mij volstrekt onduidelijk wat.

avatar van 606
Trailer ziet er wel spannend uit.

avatar van mcdaktari
ik heb de film gisteravond gekeken en echt een topper is het niet ,maar ik wou toch de film uit kijken. En af en toe zitten er wel aardige stukken in, maar toch . ik zou zeggen kijk hem zelf en oordeel. er zijn genoeg betere films maar slechtere zijn er ook veel meer. zoals ik al zei, ik heb de hele film geboeid zitten kijken. Ik heb hem 2,5 gestemd

mcdaktari schreef:

Kijk ik ben toch ook benieuwd.
en geloof ook dat er veel slechtere zijn

avatar van brave71
Mist vooral spanning, waardoor de film een beetje saai word.
Verder is die wel aardig, maar absoluut geen topper of iets om snel nog een keer te kijken.

L0sT_R3B3L
In het begin is het aardig maar meer naar het einde toe is het niets meer,en het einde is slecht !

brave71 schreef:
Mist vooral spanning, waardoor de film een beetje saai word.

Dat is juist waarom ik de film wel keek.
gelukkig was het er anders was het totaal niks geweest.
acteren was redelijk en special effect waren slecht (vooral monster)

2 sterren

avatar van robkuh1984
brave71 schreef:
Mist vooral spanning, waardoor de film een beetje saai word.

Sluit me er deels bij aan, inderdaad langdurige saaie film. was veel meer uit te halen uit dit verhaal, acteerprestaties was ook niet iets om naar huis te schrijven. verder laat de film iets te veel aan je eigen fantasie over, wat inhoudt dat er te weinig wordt verklaard. hoeft geen negatief punt te zijn, maar in dit geval vond ik het wel

mwa niet super maar niet zo slecht als die hier staat ik heb wel hele film gekeken. me vader vond het echt een stuk minder leuk maar ik geef het toch een 2,5

avatar van Noodless
Afgrijselijk slechte film !!!! 0/10

nou man ik vind hem niet zo heel sterk !
de special effects waren niet echt goed zeg maar, ik geef m darom ook maar een 3

avatar van mixmaster
de film is natuurlijk veel en veel te langdradig , er gebeurd gewoon veel te weinig in deze film.

als er wat meer actie en spanning in had gezeten en wat meer variatie dan had het veel beter geweest.

avatar van Betamax
het enige leuke was dat het overdag in de woestijn erg schemerig kan zijn.
Verder waardeloze film

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik had er al niet veel van verwacht, en dat is maar goed ook.
Er had veel meer in gezeten.

Alles deed het er op lijken dat dit een nipte voldoende zou worden, Tot het einde, waar plotseling een inspiratieloos en daarnaast ook nog eens bedroevend uitziend monster om de hoek kwam kijken.
Vooral erg onnodig, aangezien er een redelijke sfeer hing en er best wat leuke stukjes waren was dit helemaal niet nodig, het voegt niets toe.

Helaas kom ik niet hoger dan 2*, matig.

Ik vond het een best aardige film, waarschijnlijk niet de beste, maar ook zeker geen slechte. Heb de hele film zo'n beetje met een "wtf" gedachte zitten kijken omdat ik het verhaal en gebeurtenissen nogal vreemd vond (wat bij horror goed is natuurlijk).

Het monster was inderdaad wat nep, maar voor de rest vond ik de film goed, en leuk om te kijken.

avatar van james_cameron
Aardige insteek, een horrorfilm gesitueerd tijdens de 'war on terror'-campagne in Irak. Met weinig middelen gemaakt, wat helaas af en toe blijkt door het gebruik van hoofdzakelijk één locatie en een paar slecht gelukte cgi-effecten. Net als in zijn vorige film Dead Birds weet regisseur Turner echter wel aan zijn cast vol onbekende gezichten goede prestaties te ontlokken. Ook is er veel sfeer en zijn er een paar geslaagde enge momenten. Het camerawerk is ook prima. Een echt uitgewerkt verhaal is er helaas niet, waardoor de film uiteindelijk niet kan uitstijgen boven het gemiddelde.

avatar van grid8400
pfff waste of time. Zeer slap verhaaltje en slechte effects. Nergens wordt het spannend.

Dutchmeister schreef:
haha zal wel weer standaard slecht verhaaltje worden.

Sjeeh wat een negatief persoontje!

En helemaal nergens op gebaseerd!

avatar van Boeikens
Zwak.

Het begin valt nog mee maar dan...
Weinig sfeer, geen spanning, nogal eentonig en dan die FX, dat monster trok wel degelijk op niets!

avatar van animo
De film is beter dan de poster.

avatar van Lui
Lui (crew)
Ik vind dit zeker geen slechte film noemen, het grootste probleem is dat de film totaal niet spannend is, het idee was nog best origineel. Hier had meer ingezeten!

avatar van snake shit
Niet zo'n goeie horror geen spanning en de special efects trokken op niets.

avatar van Matthiasc88
snake shit schreef:
Niet zo'n goeie horror geen spanning en de special efects trokken op niets.

waarom geef je dan 2.5?

avatar van Minotaures
lijkt net Manticore

dominion
leuke b-film dat toch wel spannend is en het idee is leuk want ik vind het ook leuk dat het zich afspeelt in de woestijn en dat het met soldaten is net als manticore alleen vind ik deze beter maar het acteerwerk en de special effects waren bagger