La Putain Respectueuse (1952)

Alternatieve titels: La P... Respectueuse | The Respectful Prostitute

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Charles Brabant en Marcello Pagliero
met Barbara Laage, Ivan Desny en Marcel Herrand

Fred, de neef van een senator, heeft op een trein een donkere man vermoord. De twee enige getuigen zijn Lizzie McKay, een prostituee uit New York, en Sidney, een kleurling. Fred beslist Lizzie te verleiden om haar er toe aan te zetten vals bewijsmateriaal te geven. Ze zou moeten getuigen dat Sidney geprobeerd heeft om haar te verkrachten. De oom zet ook druk op de jonge vrouw. Na lang aarzelen stemt Lizzie uiteindelijk toe. Sidney die op het nippertje is ontsnapt aan een aanslag zoekt in haar huis een toevluchtsoord.