Die Siebtelbauern (1998)

Oostenrijk / Duitsland

geregisseerd door Stefan Ruzowitzky
met Simon Schwarz, Sophie Rois en Lars Rudolph

Als in een klein boerendorpje in Oostenrijk aan het begin van de vorige eeuw een agrariër vermoord aangetroffen wordt, zijn zijn lijfeigenen bevrijd van zijn tirannieke bewind. Omdat de man geen kinderen had, erven de zeven lijfeigenen samen de boerderij. Dat leidt vanzelfsprekend tot veel onderlinge conflicten.

Mooi landschap, maar verder was er helaas niet veel boeiends te vinden in deze film. De spaarzame dramatische scenes werden steeds onmiddellijk tenietgedaan door tien luchtigere scenes er achteraan. Daarnaast waren de personages karikaturen, en leunde het geheel erg zwaar op de vreselijk monotone voice-over. 2 *

avatar van 93.9
Alpenwestern.
Mooi en ongekunseld goed.
Bijna 4 sterren.

avatar van lucky luc
na herziening verhoogd. orgineel verhaal, luchtig uitgewerkt.
synopsis is iets te kort door de bocht; er zijn onderlinge conflicten, maar er komen vooral conflicten met de andere boeren die geen knechten als gelijke wensen. dat is toch meer het thema van de film volgens mij.