ad
  • 8.083.949 stemmen

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (2008)

Actie / Avontuur | 114 minuten

Met onder meer: Brendan Fraser, Maria Bello en Luke Ford

Releasedatum: 1 juli 2008

Over The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor

"A New Evil Awakens."

Ergens in het verre Oosten vinden vader en zoon O'Connell het mausoleum van een zekere keizer Han. Het mausoleum blijkt het gemummificeerde lichaam van de keizer te bevatten. Maar het graf blijkt geheimen met zich mee te dragen, nadat beide onderzoekers ontdekken dat Han was vervloekt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alex O'Connell

General Yang

avatar van Thorongil

Thorongil

Niet echt een goeie film, maar men probeerde wel wat origineler uit te hoek te komen dan bij The Mummy Returns, dat bijna een exacte kopie van de 1e film was. Degelijke special effects. Helaas is er een continuiteitsbreuk doordat Rachel Weisz haar rol niet meer vertolkt. Was ook iets minder leuk als The Mummy, zou hem als 2e beste in de reeks plaatsen.

avatar van bennyboy

bennyboy

ik ga hem nu een kans gunnen, ik hoop het beste. ik denk dat ie best wel gaat meevallen. ik ga er proberen zonder verwachtingen naar te kijken en me te laten overvallen

avatar van bennyboy

bennyboy

leuke actie film, niet meer/niet minder. ik kan er echt niet meer van maken. ik heb er van genoten en tja... het verhaal is wel wat slab en ze acteren ook niet de sterren van de hemel. maarja, gewoon lekker filmpje

avatar van sperwer 27

sperwer 27

Wat men er ook mag van zeggen ... Ik vond dit een heerlijke avonturenfilm.

Soms niet zo sterk geacteerd, veel onwaarschijnlijkheden, maar wel voldoende spannend

om er al je zorgen even bij achter te laten. Echte cinema dus!

Het beetje geschiedenis dat aan de basis van het verhaal ligt, is goed om weten.

Eeuwige roem en onsterfelijkheid is voor niemand.

En de liefde dan? Ach ... 'Een blik kan een leven lang werken.'

avatar van wood23

wood23

Uiteraard is deze niet zo goed als de eerste 2 maar toch nog prima te pruimen.

Het is duidelijk dat Stephen Sommers (ook al heeft hij deze niet geregisseerd) en de andere producers er nog wel bij betrokken zijn.

Anders was het waarschijnlijk een vreselijke film geworden.

3 sterren

avatar van windhoos2000

windhoos2000

Dit is mijn eerste review. Wel heb ik al een aantal cijfers gegeven, maar nog geen toelichting van deze cijfers. De afgelopen dagen heb ik de mummy trilogy opnieuw bekeken. Dit deel kon voor mij niet tippen aan de eerste twee delen. Toegegeven, de special effects zijn beter, maar het verhaal is mijns inziens vele malen minder dan de verhaallijn in de andere twee films. Allereerst vind ik dat mummy's horen bij het Oude Egypte, al is de poging om China hiervoor te gebruiken enigszins geslaagd. Het verhaal wat hierbij hoort vind ik flinterdun. Een slechte keizer tot leven willen wekken? Achja, het zal erbij horen. De muziek voegde ook weinig toe aan de scènes zelf. Tevens vond ik dat er minder humor in zat dan in de andere delen. Wel heb ik de volledige film probleemloos uit kunnen kijken zonder me ook maar een moment echt te vervelen, ondanks dat het richting het einde steeds meer overdreven werd.

Tenslotte iets over de acteurs. Erg jammer dat Rachel Weisz niet meer in dit deel speelt. Ik vond haar rol als Evy in de andere delen heel goed samen vallen met de rol van Brendan Fraser. Die combinatie paste meer dan met de Evy in deze film. Daarnaast vond ik het soms lijken alsof het personage die Lin speelde haar tekst op aan het dreunen was in haar hoofd.

Ik vind dit absoluut geen slechte film. Ik heb me prima vermaakt, maar het is geen film waarvan ik zeg, die MOET ik binnenkort nog een keer zien.

avatar van jOERI

jOERI

Ik vind de humor geforceerd. Bij Indiana Jones kan ik de subtiele humor smaken, maar hier vind ik het soms teveel. Daarom de mindere stem

Tarkus

Ik heb de eerste films uit deze reeks ook altijd goed gevonden en met deze is het niet anders.

Goede verhaal, voldoende actie en prachtige speciale effecten.

Van mij mag er gerust nog een vierde komen

avatar van blurp194

blurp194

Overbodig derde deel.

Kennelijk vond Rachel Weisz dat ook, want ze is in dit deel vervangen door Maria Bello. Die doet het op zich niet onaardig, maar waarom ze in het script niet iets hebben bedacht om te verklaren dat er een andere mevrouw meedoet is me een raadsel - het blijft de hele tijd opvallen dat ze het niet is.

Het verhaal vond ik ook wat erg vergezocht, en terracotta krijgers ineens mummies gaan noemen maakt het niet echt beter. Toch zijn precies die elementen die de eerdere twee films leuk maakten nu ook weer aanwezig - veel vaart, goeie interacties tussen de cliche karakters, en leuke actie. En de Yeti's bevielen me dan ook wel weer.

Toch voegt het nog maar erg weinig toe aan de eerdere delen. Een herhaling teveel, eigenlijk.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

Toen ik deze film in de bioscoop zag destijds, viel deze mij toch wel tegen. Nergens werd de heerlijk geslaagde combinatie van spanning en actie/komedie bovengehaald. De film leek een leeg, saai slotstuk van deze reeks. Nu, zoveel jaar later is het opvallend hoe de film stand heeft gehouden en eigenlijk veel beter is dan ik me kon herinneren.

De film begint misschien wel met het zwakste punt van de hele film. De intro van Keizer Jet Li en diens neergang werd wel heel lang uitgesponnen en dit mocht wel iets compacter. Het is ook raar dat bij een trilogie het slotstuk met nog zo een intro moet beginnen. Meestal is het slotstuk in dergelijke reeksen éen grote rit die in volle vaart voorbijgaat maar bij deze film is dat in het begin toch net wat anders. Eens we de gekende personages terugzien (nuja, buiten Hanna en Fraser zien we niet veel oorspronkelijke personages want Weisz is veranderd door Bello en de zoon is al enkele jaren ouder) komt de film op gang. De film heeft misschien soms wat simpele humor maar anderzijds vind ik Fraser écht een ondergewaardeerde acteur voor dergelijke blockbusterrollen. Hij speelt rollen in dergelijke films met verve en doet dat hier ook weer, aangevuld met een best aangename cast waar het wel opvallend is dat bad guy Jet Li eigenlijk door iedere mens op aarde gespeeld had kunnen worden. De settings zijn schitterend, van de straten in Shangai tot een schitterend sneeuwlandschap recht naar het midden van de woestijn. Vanaf de keizer 'tot leven' komt valt de film ook nooit meer stil. Van de ene actiescène naar de andere en opvallend is dat de effects tot op vandaag nog steeds top notch zijn. Volgens mij is de finale zelfs éen van de meest indrukwekkende CGI - finales die we al gezien hebben.

Achteraf besef je natuurlijk dat het verhaal wel bijzonder leeg was en dat deze film eigenlijk buiten de personages weinig te maken heeft met z'n 2 voorgangers

maar als losstaande actieblockbuster is The Mummy een entertainend topamusement die op het eerste kwartier na geen moment verveeld.

3,75/5

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Gisteravond weer eens gekeken na lange tijd, en ja het is misschien niet de beste film maar wel gewoon een leuke popcorn film. De cast deed het goed, alleen vond ik Maria Bello ipv Rachel Weisz wat minder vooral dat probeer engelse accent van haar en dat ze gewoon Evelyn niet is. Maar qua setting vond ik het wel geslaagd ipv weer Egypte nu het oude China en Jet Li speelt de slechte Emperor. Ook het verhaal daarop is leuk en mooie actie scenes, al met al een echte popcorn film die gewoon leuk blijft en niets meer of minder is. O ja voor de liefhebbers zoek de trailer van Nest eens op met Kellan Lutz gaat over een chinese graftombe met spinnen (origineel) maar wel leuk lijkt mij kijk ze.

avatar van witboek

witboek

Een film die een mix is voor vele. Amerikanen, Arabieren, Chinezen enzovoort.

Toch vind ik het een saai domme film.

avatar van Supernatural

Supernatural

een leuke film maar wel minder dan de eerste 2 delen.maar heb me zeker weer vermaakt.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Matig vervolg

Op een of andere manier mist dit deel impact en komt het ietwat rommelig en zielloos over.

Echter niet getreurd,want het is alsnog wel een redelijke avonturen film geworden.

Voldoende actie momenten en mooie cgi maken namelijk veel goed

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Iets beter dan de voorganger met originele momenten. Maar Maria Bello past hier niet echt. Ze heeft de ondankbare rol om Rachel Weisz te vervangen, en dat lukt haar niet. De rest speelt op automatische piloot en ook het Aziatisch talent komt niet helemaal uit de verf. Maar het is wel aangenaam om te zien. Voor een 3e deel in zo'n commerciële franchise kan het veel slechter uitdraaien.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Uitgemolken rotzooitje. De komische knipogen in de vorige delen zijn ordinaire slapstick geworden, met rare geluidjes en bizarre montage-overgangen. Brendan Fraser mocht voorheen al niet een enorm charismatische actieheld zijn, maar in dit deel lijkt hij het laatste beetje sjeu te zijn verloren en draagt het kinderachtige vehikel als een houten klaas. Jet Li, Michelle Yeoh en Maria Bello voegen verder niet veel toe. Een klein lichtpuntje: de speciale effecten van het terracotta-leger en de yeti's zien er schappelijk uit.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Deze film had ik nog niet gezien en moet zeggen dit deel is net zo goed als het 1e deel.

Veel special effects, actie en avontuur! Vooral de laatste 45 minuten verveeld niet en zien we 1 en al actie en spektakel.

Wel weer een beetje van hetzelfde, maar ik vond deze zeer vermakelijk.

Wat ik wel jammer vond is dat je de oude mummy figuur niet meer ziet in deze film, maar alleen de keizer.

Nu op naar The Mummy 2017 met Tom Cruise.

avatar van Kondoro

Kondoro

Het derde deel was gewoon niks bijzonders meer, een beetje saai misschien wel en hoewel ik me op sommige momenten aardig vermaakt heb is de film reeks hier wel ten einde gekomen voor mij (mochten er nog meer zijn). Het deel bied geen nieuwe mooie kansen, was soms aan de voorspelbare kant en het was allemaal gewoon iets te soft. Daarnaast is de CGI ook weer om te janken.

“Whoa, whoa, whoa, whoa, whoa! Yeah, yeah, yeah, I know. Sorry, pal. There's a mummy on the loose!”

De hele Chinese setting vond ik dan net wel weer gaaf, de bouw van de muur etc. is daar dan mooi bij mee genomen. De actiescènes spatten er van af en is ook best tof gedaan maar het is soms wat langdradig. Zeker de ondergang van de keizer vond ik erg tof gedaan maar ook het opzoeken van zijn graf. De strijd tussen beide ondode eentje opgeroepen door de keizer en de andere door die vrouw. Shangri-La en alle spreuken ik vond dat nog het enige positieve aan de gehele film.

De cast is prima, veelal de ‘zelfde’ acteurs met één andere namelijk de zoon die is namelijk groter geworden, zoals we allemaal volwassener worden. Voor de rest deed Brendan Fraser het wel weer leuk maar, net zoals in deel twee werd hij niet meer bijzonder. Jet Li vond ik persoonlijk nog gewoon één van de betere, ik vind het een erg fijne acteur.

Het verhaal was wel redelijk, we volgen in de oude jaren een heersende keizer die graag alles in zijn macht wil hebben en een machtig leger heeft. Op een dag word hij vervloekt en begraven maar na een tijdje weer tot leven gewekt door bandieten. Nu moeten ze alles op alles zetten om de keizer te overwinnen, zijn leger tegen te houden en hem niet het eeuwige leven te geven. Na een tijdje word hij toch vermoord, na enige vechtpartijen en oorlogen winnen ze toch en is de keizer verslagen.

Het is allemaal één pot nat en niet meer bijzonder noch leuk, en dan is ook deze reeks weer uitgemolken en best saai geworden, jammer.

avatar van Achilles

Achilles

Had gehoopt dat het niveau van deel 1 enigszins kon worden vastgehouden, maar zakt toch behoorlijk door het ijs. Voorspelbaar verhaal, bad Guy komt niet heel krachtig over ondanks zijn mogelijkheden en zoals mijn voorganger ook meldt allemaal een beetje soft..

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Helaas. Dat was meer een snoozefest dan toiletrollenfeest.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Zag vanmiddag op tv dat dit 3e deel van The Mummy Trillogie vanavond bij RTL 7 vertoond word. Maar aangezien ik geen films op tv kijk ivm reclame, kijk ik vanuit mijn collectie. Dus ook The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor, die heb ik zojuist onder het avondeten herzien. Het is zo"n 10 jaar geleden dat ik deze heb gezien en is er niet veel van blijven hangen (zoals met die Yeti's bv). Deze blockbuster van 13 in een dozijn pulp heeft mij wederom prima vermaakt. Zat actie, leuk verhaaltje en mooie locaties en settings. Echt een film voor een regenachtige dag. Een 3.0

avatar van Shadowed

Shadowed

Wat een idioot gebeuren.

Chapeau, erin slagen een slechtere film te maken met betere special effects. Ik weet niet hoe je het doet, maar Cohen weet het gewoon te flikken. Ik verlangde bijna weer terug naar de regie van Sommers, ook niet geweldig, maar wel heerlijk avontuurlijk neergezet.

Cohen is vooral een gun-for-hire in Hollywood denk ik zo. Als regisseur heeft hij niet veel toe te voegen of te zeggen. Dit was zowat de duurste film die hij mocht maken, en ik weet niet of het aan zijn schrijfwerk ligt, of aan het schrijfwerk van Hollywood, maar het was vreselijk belabberd.

De obsessie van Hollywood om zijn blockbusters altijd met Aziatische invloeden vol te stoppen begrijp ik ook niet zo. En het werkt ook eigenlijk nooit. Ook hier niet. Cohen leek ook vooral erg blij te zijn in Azië te zijn, want de hoofdpersonages vervagen in de Aziatische cultuur.

Deze film blinkt voor de rest uit in het neerzetten van vreselijke personages. De betere zijn dan nog Fraser en Hannah. Alles wat ze er bij hebben gestopt is een ramp. Waarom de jonge Aziatische actrices in Hollywood altijd van die irritante huilerige personages neer moeten zetten weet ik ook niet, maar ik kan het echt niet uitstaan.

Voor de rest was de nieuwe Evy, gespeeld door Bello, een abominabel karakter geworden en Bello laat hiermee zien dat ze totaal niet kan acteren. Nou ja, ze kan het wel, maar niet in deze rollen. A History of Violence was ook al niet om aan te zien. Dit is niet zo erg als AHOV, maar nog steeds erg ondermaats. Ze probeert de trekjes van Weisz te kopiëren maar het is duidelijk te zien dat ze hier gewoon niet de goede keuze voor was.

Toevoegingen vanuit de Aziatische kant voegen niets toe. Saaie, irritante personages en een onzichtbare villain. Vooral Leong is erg erg saai. Het ventje van het vorige deel, dat zo levendig was daar, is hier voor zijn oudere versie vervangen door een übersaaie Ford die vooral de typische held moet uithangen.

Het valt ook op dat Fraser en Bello de hoofdkaraktertjes van de serie moeten zijn, maar ze lijken nu achtergrond met Leong en Ford. Maar niet volledig, Cohen lijkt namelijk niet de kunnen kiezen op welk stel hij nu precies de focus moet leggen. Niet kiezen kan natuurlijk ook, maar dan krijg je dit soort films.

Special effects zijn wat serieuzer en gedetailleerder dan de films van Sommers, maar niet perse veel beter. Het ziet er namelijk nog steeds niet uit, op de aardige animatie van de beesten na dan. Maar nog steeds mankeert er van alle kanten wat aan helaas.

Avontuurlijke sfeertje is er volledig vanaf voor de rest. Niks avontuurlijks meer te bekennen. De regie is ook compleet anders. Voornamelijk de actiescènes. Waar die van Sommers voornamelijk groots waren, is dit wat drukker en wilder. Maar daardoor gaat het avontuurlijke er snel af en zijn de scenes onnodig onoverzichtelijk. Je moet dat soort regie voornamelijk toepassen in Transporter-films, maar niet hier. Hier gaat het er juist om dat je de grootsheid in beeld kan brengen.

Vreselijke film, die wel gelukkig nog een aantal degelijke actiescènes kent. Maar voor de rest abominabel qua karakters, acteerwerk en verhaal. Verlang eigenlijk weer terug naar het avontuurlijke sfeertje dat Sommers wist neer te zetten. Dan kijk ik veel liever tegen belabberde CGI aan.

avatar van Boneka

Boneka

Ik vond dit misschien wel de beste Mummy film van deze drieluik. De eerste vond ik eigenlijk nog de minste. De tweede al een stuk beter avontuurlijker en deze is voor mij de kers op de taart. Okay we missen dan wel Rachel Weisz, maar veel minder doet Bello het niet. Leuk is het Aziatische sausje en vooral de beelden in China zijn schitterend gemaakt. De sneeuwvlaktes en gebergtes doen het goed in deze film. Enige wat ik jammer vond was de zeer overdreven rit in Shanghai in het begin van de film. Daar werd ik even een potje moe van. Zij zelf geloof ik ook hangend zuchtend in de bar. Maar de avontuurlijke reis weer zag er weer betoverend mooi uit. Qua verhaal stelt het allemaal niet zoveel voor, maar het vermaak is gewoon goed voor dit soort films. Het CGI was inderdaad niet sterk, maar daar heb ik me niet al te veel aan gestoord.

Film 3.5

Beeld 4.5 (4K)

Geluid 4.5

Extra's 4,0

avatar van Chainsaw

Chainsaw

The Mummy van Stephen Sommers leek in veel facetten op een nieuwe Indiana Jones. Dus als Indiana Jones een Kingdom of the Crystal Skull heeft, dan moet The Mummy een soortgelijk deel krijgen. En daar is dan het derde deel; Tomb of the Dragon Emperor. Dat The Mummy Returns als aardig wat kwaliteit heeft ingeleverd was duidelijk, maar het kan kennelijk een stuk erger. Niet dat Sommers een regisseur van jewelste is, maar wat meneer Rob Cohen hier doet is niet best. De actie, de humor, de look, de timing; het is allemaal ontiegelijk saai uitgevoerd. Van de personages die terugkeren is weinig over en er gaat vooral veel focus naar het slaapverwekkende liefdesverhaal tussen die zoon en zijn vriendin. Deze Mummy 3 is schijnbaar de kortste film uit de trilogie, maar voelt in alles het langst. De personages in de film mogen dan zuchten dat ze weer een lastige missie moet uitvoeren, maar ik vermoed dat deze film uitzitten moeilijker is dan het verslaan van een of andere demonische mummie.

1,5 sterren.