• 8.349.951 stemmen

Geregisseerd door: Delbert Mann

Met onder meer: John Hurt, Jane Alexander en Beau Bridges

Releasedatum: 19 mei 1982

Plot Night Crossing

Het waargebeurde verhaal over twee mannen in het voormalige (communistische) Oost-Duitsland. Ze hebben een plan om het ijzeren gordijn over te steken met een luchtballon. Maar dit willen ze alleen als beide families meekunnen.

image

avatar van EmDee

EmDee

Prachtige film die in West-Duitsland als een soort propaganda werd gebruikt.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Het enige dat ik me van deze film kan herinneren, is dat ze met een luchtballon over de muur vluchten met alle gevaren van dien, maar dat is misschien net 15 minuten van de film, dus ik stem maar niet!

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

De ontsnappingsscène met de luchtballon wordt aan de lopende band vertoond in het Checkpoint Charlie-museum in Berlijn.

avatar van Frank V

Frank V

Geslaagde film met schitterende muziek van Jerry Goldsmith.

De film is trouwens op DVD uitgebracht in Engeland, voorzien van Nederlandse ondertiteling.

avatar van Purmerend

Purmerend

Mooie poster met helaas lichte strepen erdoorheen.

avatar van mies13

mies13

Frank V schreef:

Geslaagde film met schitterende muziek van Jerry Goldsmith.

Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik heb kan kopen of bestellen.

Alvast bedankt

avatar van Oliveri

Oliveri

Deze topic is niet actueel meer zie ik, maar de dvd met ondertiteling is momenteel te koop bij dvdoutlet.nl.

Spannende film, goed verhaal.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Het waargebeurde verhaal zelf is al interessant genoeg, en daarom doet het er niet toe dat de acteer prestaties wat ondermaats zijn.

Film gaat nergens vervelen en blijft gedurende de hele 104 minuten interessant en spannend.

Prima tussendoortje!

avatar van baspls

baspls

"We did it! We all did it!"

Geweldige Ron Miller-productie!!! Van de makers van Tron, The Black Hole en Watcher in the Woods.

John Hurt acteert hier weer even geweldig als altijd. Ook met erg veel emotie en zeer,zeer overtuigend. De rest acteerde ook zeker niet slecht, zelfs een aantal onbenullige rolletjes zijn erg goed gedaan. Günter Meisner, die mij nog bekend voorkomt als spion in Willy Wonka & the Chocolate Factory, deed het ook goed als die officier.

De muziek van Jerry Goldsmith is zacht uitgedrukt GEWELDIG!! Deed me een beetje denken aan Pappion, The Secret of NIMH, Twilight Zone: The Movie en Total Recall.

Erg mooi verhaal! En het is nog echt gebeurd ook!

Kreeg (mede door de muziek) af en toe gewoon een brok in m'n keel van deze film.

Heb hem nu voor het eerst gezien maar voeg hem nu al bij de beste films die ik ooit gezien heb!

Zeer goede film van Delbert Mann!

avatar van 93.9

93.9

Aardige film, beetje kinderfilm eigenlijk.

En WTF geen enkele trabant! Verder karig DDR gevoel in de film, maar natuurlijk moeilijk aan te komen.

Nu kun je een dagje shoppen op een Flohmarkt in Berlijn en je hebt een goed filmdecor bij elkaar gevonden...

avatar van jerry r

jerry r

best een goede en Spannende film met een zeer goede soundtrack score van jerry goldsmith die wat de film echt ten goede doet

ook na 33 jaar nog een goed Spannende opgebouwd film

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Goeie film al is het alleen al om niet te vergeten hoe het was toen de muur nog stond. Misschien iets te zoet, maar het is dan ook een Disney film.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Kende deze Disney niet... moet ook geen groot succes geweest zijn... vrij "volwassen" Disney al is de realiteit van het Oost Duitse regime braaf uitgebeeld. Leuk om eens gezien te hebben en verder ook weer niet zo bijzonder. Na een trage aanloop was het stuk na de eerste mislukte poging met de ballon veruit het beste uit de film. Niet zo leuk gefilmd ook, heel wat scènes vallen té donker uit op het scherm.

avatar van missl

missl

Te donker gefilmd, deze Disney film. Wel een leuk verhaal wat natuurlijk a la Disney best romantisch gebracht word.

avatar van clubsport

clubsport

Ik vond het wel een geweldig verhaal , en dat het ze uiteindelijk lukt is natuurlijk prachtig .

Wat ook opvalt is de bereidheid van gewone andere mensen om zo makkelijk een ander te verlinken .

Dat is toch 1 van de verwerpelijkste dingen die je als mens kan doen .

John Hurt is hier wel heerlijk op dreef als de grote kracht achter de pogingen en de eerste poging was al spannend maar hoe het daarna een soort race tegen de klok word is bijna nog spannender .