Happy, Texas (1999)

geregisseerd door Mark Illsley
met Steve Zahn, William H. Macy en Jeremy Northam

Twee ontsnapte gevangenen gaan in het kleine plaatsje Happy in Texas een missverkiezing organiseren. Het dorp maakt alleen kans om in de finale te komen wanneer ze twee zwaargewichten inhuren om de verkiezing te organiseren Harry en Wayne. In hun bewondering hebben de goedgelovige dorpsbewoners iets niet in de gaten. Harry en Wayne zijn oplichters die net zijn ontsnapt uit de gevangenis en de politie op hun hielen hebben. Happy, Texas is de plaats voor de twee criminelen om tijdelijk onder te duiken en de bank te beroven.

avatar van wackyboy
Goede tip voor als je nog eens iets wil meenemen uit de weeksectie van je videotheek. Je weet wel; waar je pas aan toe komt als je alles wat echt goed is al hebt gezien.
Deze film is best te pruimen en dan vooral doordat Steve Zahn er in meespeelt.
Steve Zahn is zo iemand die je een glanzende carriere toewenst. Meestal loopt hij erg grappig te wezen in de schaduw van een andere (bekendere) acteur, maar hij zou gewoon zelf zo'n A-list acteur moeten zijn.
To prove my point: bekijk de films waarin hij schittert zoals bijvoorbeeld JoyRide en Riding in Cars with Boys.

avatar van jassonn
Ben het wel met je eens Wackyboy wat betreft Steve Zahn, vooral in de laatste twee films die je opnoemt vond ik hem erg goed.

Vond dit persoonlijk een erg leuke film. Allereerst de muziek die ik geweldig vond met oa Emmylou Harris en Alison Krauss.
Aantal rollen ook erg goed met vooral een prachtige rol van Macy.
Het gebed van Wayne op t eind is geweldig.

jassonn schreef:

Zahn is absoluut leuk. Zien we te weinig.

avatar van alec
Goede komedie.
De karakters zijn lekker dik aangezet en er zit vaart in. Heb het bijna in mijn broek gedaan toen (de sherrif werd afgewezen en dat hij snikkend als een klein kind in zijn auto reed. Meesterlijke scene)
Zeker een aanrader, ik had niet verwacht dat deze comedy zo leuk zou zijn
Een *4.0

avatar van brabusRUS
Deze film moet je niet al te serieus kijken.

Lekkere weg kijk film.

Redelijk.

Een film die wat op en neer gaat. Het begint veelbelovend, het middenstuk blijft iets teveel binnen de lijntjes, de einddramatiek had dan weer niet zo gehoeven maar de finale is best leuk uitgevoerd.

Zahn steelt hier duidelijk de show, Northam oogt een beetje kleurloos naast hem. Macy heeft een fijn bijrolletje, de rest van de cast is aardig maar niet opvallend. Verder een filmpje waar de zon altijd schijnt en de problemen steeds groter lijken dan ze eigenlijk zijn.

Een redelijk niemendalletje dus. Af en toe grappig, redelijk vlot en een korte speelduur, maar veel zal er niet van blijven hangen, buiten Zahn's personage dan.