• 8.900.824 stemmen

The Men Who Made the Movies: Alfred Hitchcock (1973)

Documentaire / Biografie | 57 minuten

Genre: Documentaire / Biografie

Geregisseerd door: Richard Schickel

Met onder meer: Alfred Hitchcock en Cliff Robertson

IMDb beoordeling: 7,4 (396)

Gesproken taal: Engels

Plot The Men Who Made the Movies: Alfred Hitchcock

Een documentaire over Alfred Hitchcock die zich geheel concentreert op de regisseur zelf en de nodige filmgeschiedenis niet laat zien.

avatar van Dk2008

Dk2008

Een aardige documentaire waarin een aantal fragmenten uit films worden getoond en waarbij Hitchcock een toelichting er op geeft. Hij was toen al behoorlijk op leeftijd. Hij was/is The master of suspense (=spanning). Toen films nog echt films waren. Hoewel deze documentaire niet helemaal was wat ik zocht, we krijgen verder geen beelden te zien, van hoe Hitchcock ooit begon en uitgroeide tot een zeer beroemd regisseur kan deze documentaire wel een opstapje bieden om films van hem te (her)ontdekken. Het commentaar van Cliff Robertson is overigens wel wat monotoon. 3.0