War of the Satellites (1958)

Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Richard Devon, Dick Miller en Susan Cabot

Aardse ruimtevaartprojecten worden gesaboteerd door een onzichtbare buitenaardse macht. Een ultimatum wordt gesteld: wanneer het ruimteonderzoek niet stopgezet wordt, zal overgegaan worden tot de vernietiging van de aarde. Astronaut Dave Boyer ontdekt dat zijn baas, Dr. Pol Van Ponder, in de macht is van de ruimtewezens en hij moet hem redden om via Dr. Ponder de aarde te redden.

avatar van wendyvortex
Aliens zitten niet te wachten op mensen in de ruimte en dus worden alle pogingen gesaboteerd. Korte, maar best aardig uitgevoerde Corman-SF. De eerste helft die op Aarde speelt is wat sterker dan de tweede helft in space.