War of the Satellites (1958)

Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Richard Devon, Dick Miller en Susan Cabot

Aardse ruimtevaartprojecten worden gesaboteerd door een onzichtbare buitenaardse macht. Een ultimatum wordt gesteld: wanneer het ruimteonderzoek niet stopgezet wordt, zal overgegaan worden tot de vernietiging van de aarde. Astronaut Dave Boyer ontdekt dat zijn baas, Dr. Pol Van Ponder, in de macht is van de ruimtewezens en hij moet hem redden om via Dr. Ponder de aarde te redden.

avatar van wendyvortex
Aliens zitten niet te wachten op mensen in de ruimte en dus worden alle pogingen gesaboteerd. Korte, maar best aardig uitgevoerde Corman-SF. De eerste helft die op Aarde speelt is wat sterker dan de tweede helft in space.

avatar van alexspyforever
MM vermeldt enkel sci-fi maar imdb vermeldt ook horror. Ik vind het zeker het horrorlabel waardig. Het gaat hier om een conflict tussen de aardbewoners en aliens. Die laatste zijn niet bepaald vriendelijk en saboteren de ruimtevaartprojecten van de aardlingen. De film kent een nogal lange aanloop met wat discussies. Wanneer een van de protagonisten verongelukt en een alien neemt zijn lichaam over komt er wat meer vaart in. Het stuk waarin men dan uiteindelijk de ruimtereis doet is ook een stuk spannender met vooral de alien die de mogelijkheid heeft om een cloon van zichzelf te maken.