Johnny Handsome (1989)

Drama / Actie

geregisseerd door Walter Hill
met Mickey Rourke, Ellen Barkin en Elizabeth McGovern

Een misvormde beroepscrimineel wordt verraden. In de gevangenis krijgt hij een nieuw gezicht. Als hij uit de gevangenis komt, lijkt het dat hij op het rechte pad is. Hij plant echter om wraak te nemen op degenen die ervoor gezorgd hebben dat hij in de gevangenis gezet is.

FisherKing
Petey; Dit bedoelde jij met mindere films toevoegen

avatar van petey
Ach Ellen Barkin is zo slecht toch niet??

FisherKing
Nee Ellen Barkin is goed, Rourke alleen niet !

avatar van petey
is toch nergens goed in onze Mickey. En hij ziet er na zijn operatie ook niet meer uit.

FisherKing
Begint op een Zombie te lijken: nog even en hij is de tweelingbroer van M Jackson !

Ik vond het wel een vermakelijke actiefilm. Acceptabel acteerwerk van Mickey Rourke en Ellen Barkin en een aardig verhaal met film-noir elementen. 2,5*

Al Pacino was initially interested in playing the title character and worked with the producers on developing the script, but ultimately dropped out of the project due to script problems; Pacino felt, despite numerous revisions, they had never been able to transcend the script's B-movie qualities.

Me liked it....

Vond het geen slechte film!

3,5 *

avatar van Bla
Bla
Was redelijk met een Mickey Rourke die het aardig deed. Ook leuk om Morgan Freeman en Forest Whitaker voorbij te zien komen. 2,5*

Viel me alles mee. Deze film met Mickey Rourke had ik nooit gezien om ene of andere reden? Ach, ik ben een fan dus what can I say? Goeie cast trouwens. Ik vond de film ook prettig "ouderwets".

Waar al die lage cijfers vandaan komen is mij een raadsel

Film die goed in elkaar gestoken zit, met een paar mooie oude settings ondanks het (waarschijnlijk) karige budget. Enige minpunten die ik kan opnoemen zijn dat het er soms wel erg fout en doorlopen uitzag, en dat de acteurs niet allemaal even sterk waren (Mickey Rourke acteerde vóór de operaties ongeveer net zo goed als dat hij eruit zag)

Trouwens, die poster hier op MM verpest trouwens een belangrijk gedeelte van de film (namelijk hoe Rourke er na z'n operaties uit ziet)

3,5/5

ach de meeste mensen weten toch wel hoe mickey rourke eruit ziet

avatar van DragQueen
Redelijke film, met een aardige rol van rourke. verder is het verhaaltje weinig verheffend, maar wel enigzins vermakelijk. 2,5 sterren.

avatar van Scorpio11
Middelmatig.

avatar van jerome998
Eindelijk is dit toppertje op dvd uitgebracht
jaren naar gezocht...

avatar van Noodless
Goed opgebouwd dramatisch misdaadverhaal met heel wat bekende acteurs.
De personages hebben stijlvolle en interessante karakters : Lance Henriksen is geweldig als de schurk, Ellen Barkin speelt haar rol als bitch voortreffelijk, Morgan freeman is goed als de altijd controlerende, vervelende agent en Whitaker als de goede medemens. Natuurlijk ook Mickey Rourke's personage niet te vergeten. Topfilm is het net niet geworden omdat het verhaal naar het einde toe een beetje verslapt en de ultieme wraak eigenlijk niet goed overkomt.
Je vraagt je af waarom Rourke zo plan uitwerkt om naderhand de verraders toch maar gewoontjes te moeten afknallen. 7/10

avatar van jordybeukeboom
Hoewel dit qua look and feel best een b-film is, is ie zeker genietbaar. Veel sfeer en lekker karikaturale karakters. Het einde vond ik wat jammer.

Een sombere en 'n tikje gewelddadige, maar doorsnee gangsterballade met een vleugje film noir, die toch redelijk onderhoudend werkte. Maar eerlijk is eerlijk: het wraakverhaal was niet origineel en had bovendien een rammelend plot (je kon evengoed van een treurige rotzooi spreken) en ook met de actie was het dun gezaaid. Maar de cast speelde uitstekend en de toffe muziek klonk hartstikke cool.

avatar van Inland Rabbit
Jammer dat Hill een half uur verspilt aan het oninteressante reconstructie verhaaltje, compleet met computer graphics en liefkozende nonnen. Forrest Whittakers rol is eigenlijk ook erg matig. Dan pikt het gelukkig op en krijgen we weer de haast comicbook-achtige overdrijving waar Hill om bekend staat, dit keer in een neo-noir sausje gegoten: Barkin speelt leuk de trashy bitch, Henriksen is badass, Dit alles gehuld in ongure achterafstraatjes met stripclubs en neon. Niet te vergeten de super soundtrack van Ry Cooder, die er deze keer een soort swampblues festijn van maakt. Alles tezamen is het echt helemaal mijn ding dus, maar volgende keer iets beter knippen, meneer Hill,,,,,