No Desearás al Vecino del Quinto (1970)

Alternatieve titels: Thou Shalt Not Covet Thy Fifth Floor Neighbour | No Desearás al Vecino del 5º

Spanje / Italië

geregisseerd door Ramón Fernández
met Alfredo Landa, Jean Sorel en Ira von Fürstenberg

Pedro Andreu is een gynaecoloog die een praktijk opent in een provinciaal stadje onder de rook van Madrid. De echtgenoten van zijn patiëntes zijn echter niet blij met de knappe nieuwkomer, waardoor de dokter weinig voet aan de grond krijgt. Ondertussen heeft Antón Gutiérrez, de kleermaker, het razend druk met vele cliëntes, want Antón, met zijn pruik, zijn verwijfde maniertjes en zijn dameshondje, is nu eenmaal een man waarin andere mannen geen rivaal zien. Maar wanneer Pedro voor zaken naar Madrid gaat en daar door een vriend wordt meegenomen naar een nachtclub, ziet hij ineens een heel andere Antón dan men thuis gewend is!