The House Bunny (2008)

geregisseerd door Fred Wolf (II)
met Anna Faris, Colin Hanks en Emma Stone

Als Shelly (Anna Faris), een Playboy bunny, plotseling ontslag krijgt weet ze niet waar ze naar toe moet. Ze komt terecht op een universiteitscampus die beheerst wordt door een grote, belangrijke studentenvereniging vol arrogante meiden en hun moeders. Shelly krijgt het idee om ook huismoeder te worden, en wel van de Zeta- vereniging, bestaande uit nerds en outcasts die op het punt staan hun huis te verliezen.

avatar van Kondoro0614
The House Bunny

Prima te doen komedie die vaker flauw was dan grappig. Het verhaal was matig, vond er zelf niet heel veel aan. Het concept was wel geinig en je liep er vlot doorheen. Anna Faris was de leukste actrice van hun allemaal... Emma Stone zie je vaker voorbij komen in zulke films, vind zij het stiekem toch leuk? Voor de rest deden de actrices het niet zo goed dan dat we van hun gewend zijn. Emma Stone bijvoorbeeld vind ik een super leuke actrice.. Maar ik vond haar hier een beetje zwak overkomen.. Jammer! Ik denk dat ze meer konden halen uit de film dan wat mij net vertoond werd. Ik begon echter ook al niet met al te hoge verwachtingen, maar goed ook want hij viel voor 70% wel tegen!

Dick2008
Dick2008 schreef:
Leek me wel aardig en daarom heb ik hem ook gekeken maar het resultaat is toch wel een slechte film. Af en toe zitten er ook wel grappige momenten in en daarom ook weer niet zo heel slecht.

Wat mij betreft gaat de film ten onder aan veel te veel aan clichés en moralistisch geleuter. Uitgekauwd domme blondje die toch niet zo dom is-gegeven. Acterhaald (want hoeveel films zijn daar inmiddels al niet over gemaakt) of misschien toch niet. Je mag verder toch wel verwachten dat meiden die gaan studeren ook wel bezig zijn met hun intelligentie i.p.v. met alleen het uiterlijk. De meiden van de ZETA-vereniging worden dan ook wel al te dom neergezet. Verder gefeest en bezig zijn mooi te zijn, met een beetje fantasie kom je dan uit op dat ze dat doen naast hun gestudeer wat we dan verder in de film niet ze zien krijgen, maar erg goeie reclame voor ijverige studenten is zo;n film toch absoluut niet. Tamelijk slap allemaal, maar af en toe kon er wel een lachje vanaf, daarom 2.0

Ik heb toch een zwak voor Anna Faris en daarom heb ik deze film nog eens bekeken. Maar mijn conclusie is dat het gewoon een zwakke film is. Wat Witherspoon in Legally blonde nog wel lukt, lukt Faris toch niet zo goed en dat is een dom blondje neerzetten die toch niet zo dom is als ze in eerste instantie lijkt. Emma Stone komt eigenlijk beter voor de dag.
De film was een succes en het is een Happy Madison-produktie. Niet alleen wordt het vaak erg overdreven neergezet maar veel te lachen valt er ook niet en is het meer leedvermaak, maar daar is het verhaal hoofdzakelijk schuld aan. Meiden onder elkaar, o, o, en zijn er vaak heel gemene situaties, die eerder erg (vrouw)onvriendelijk en pijnlijk niet grappig dan wel grappig zijn. Ook het romantisch gehalte tussen Faris en Colin Hanks blijft erg mager. Ik had graag wat milder geoordeeld. Naast een Faris onwaardige rol komt het wat mij betreft verder allemaal veel te geforceerd uit. 2.0

een erg leuke film.soms wat flauw maar daar stoorde ik mij niet aan.met een leuke cast.heb me prima vermaakt.

avatar van missl
Ik vind Ana Faris nooit grappig maar deze film opgezet voor Stone, die deze film een beetje dragelijk maakt, verder niet bijzonder want de grappen werken niet.

avatar van ForrestHanks
Af en toe was er best een aardig grapje.... en dat was het dan ook.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Erg voorspelbaar en nergens echt verrassend, maar stiekem heb ik toch een beetje een zwak voor Anna Faris.
De film bewandeld zonder enige twijfel voorspelbare paden, maar het is tegelijkertijd ook niet een hele vervelende zit.