The House Bunny (2008)

geregisseerd door Fred Wolf (II)
met Anna Faris, Colin Hanks en Emma Stone

Als Shelly (Anna Faris), een Playboy bunny, plotseling ontslag krijgt weet ze niet waar ze naar toe moet. Ze komt terecht op een universiteitscampus die beheerst wordt door een grote, belangrijke studentenvereniging vol arrogante meiden en hun moeders. Shelly krijgt het idee om ook huismoeder te worden, en wel van de Zeta- vereniging, bestaande uit nerds en outcasts die op het punt staan hun huis te verliezen.

avatar van Kondoro0614
The House Bunny

Prima te doen komedie die vaker flauw was dan grappig. Het verhaal was matig, vond er zelf niet heel veel aan. Het concept was wel geinig en je liep er vlot doorheen. Anna Faris was de leukste actrice van hun allemaal... Emma Stone zie je vaker voorbij komen in zulke films, vind zij het stiekem toch leuk? Voor de rest deden de actrices het niet zo goed dan dat we van hun gewend zijn. Emma Stone bijvoorbeeld vind ik een super leuke actrice.. Maar ik vond haar hier een beetje zwak overkomen.. Jammer! Ik denk dat ze meer konden halen uit de film dan wat mij net vertoond werd. Ik begon echter ook al niet met al te hoge verwachtingen, maar goed ook want hij viel voor 70% wel tegen!

Dick2008
Dick2008 schreef:
Leek me wel aardig en daarom heb ik hem ook gekeken maar het resultaat is toch wel een slechte film. Af en toe zitten er ook wel grappige momenten in en daarom ook weer niet zo heel slecht.

Wat mij betreft gaat de film ten onder aan veel te veel aan clichés en moralistisch geleuter. Uitgekauwd domme blondje die toch niet zo dom is-gegeven. Acterhaald (want hoeveel films zijn daar inmiddels al niet over gemaakt) of misschien toch niet. Je mag verder toch wel verwachten dat meiden die gaan studeren ook wel bezig zijn met hun intelligentie i.p.v. met alleen het uiterlijk. De meiden van de ZETA-vereniging worden dan ook wel al te dom neergezet. Verder gefeest en bezig zijn mooi te zijn, met een beetje fantasie kom je dan uit op dat ze dat doen naast hun gestudeer wat we dan verder in de film niet ze zien krijgen, maar erg goeie reclame voor ijverige studenten is zo;n film toch absoluut niet. Tamelijk slap allemaal, maar af en toe kon er wel een lachje vanaf, daarom 2.0

Ik heb toch een zwak voor Anna Faris en daarom heb ik deze film nog eens bekeken. Maar mijn conclusie is dat het gewoon een zwakke film is. Wat Witherspoon in Legally blonde nog wel lukt, lukt Faris toch niet zo goed en dat is een dom blondje neerzetten die toch niet zo dom is als ze in eerste instantie lijkt. Emma Stone komt eigenlijk beter voor de dag.
De film was een succes en het is een Happy Madison-produktie. Niet alleen wordt het vaak erg overdreven neergezet maar veel te lachen valt er ook niet en is het meer leedvermaak, maar daar is het verhaal hoofdzakelijk schuld aan. Meiden onder elkaar, o, o, en zijn er vaak heel gemene situaties, die eerder erg (vrouw)onvriendelijk en pijnlijk niet grappig dan wel grappig zijn. Ook het romantisch gehalte tussen Faris en Colin Hanks blijft erg mager. Ik had graag wat milder geoordeeld. Naast een Faris onwaardige rol komt het wat mij betreft verder allemaal veel te geforceerd uit. 2.0

een erg leuke film.soms wat flauw maar daar stoorde ik mij niet aan.met een leuke cast.heb me prima vermaakt.

avatar van missl
Ik vind Ana Faris nooit grappig maar deze film opgezet voor Stone, die deze film een beetje dragelijk maakt, verder niet bijzonder want de grappen werken niet.

avatar van ForrestHanks
Af en toe was er best een aardig grapje.... en dat was het dan ook.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Erg voorspelbaar en nergens echt verrassend, maar stiekem heb ik toch een beetje een zwak voor Anna Faris.
De film bewandeld zonder enige twijfel voorspelbare paden, maar het is tegelijkertijd ook niet een hele vervelende zit.

Matige film waarin een Playboy-bunny uit de Playboy-mansion wordt gezet omdat ze te oud is. Het fish-out-of-water gegeven had leuker uitgewerkt kunnen worden (hier had wat meer in gezeten). De humor is afwisselend gemakkelijk/flauw en soms best grappig. Een vermakelijke cast, maar 3.0 sterren zou toch net te veel zijn.

Herziening maakt het wat leuker.

Niet dat ik me nog enorm veel van deze film herinnerde, maar blijkbaar heb ik deze ooit in een soort van Happy Madison rush gekeken. The House Bunny brengt toch net wat andere humor, waardoor het qua vergelijk niet meteen de beste match is.

Maar op zichzelf staand is dit nog wel te doen. Het is geen grootse of hilarische comedy, maar wel luchtig vermaak. Irriteerde me ditmaal ook iets minder aan de personages, komt misschien ook omdat er de laatste jaren in dit genre een paar films zijn geweest die nog héél wat irritanter waren.

Het is een degelijk tussendoortje. Geen echt memorabele film of eentje die ik iedereen van harte aanraadt, maar wie op zoek is naar pure comedies en z'n gading niet meer vindt in het huidige dramady landschap heeft hier best een aardig filmpje te pakken. Er mag een sterretje bij.

avatar van Grindhouse62
Ik kijk en herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie, maar kwam The House Bunny tijdens het zappen op Netflix tegen en dus herzien.Was best wel vermakelijk om deze luchtige film weer te kijken, maar blijft een melige komedie. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Eigenlijk gewoon een heel erg typische komediefilm die overduidelijk van Amerikaanse kant komt. Alleen dit keer met een wat andere inslag, dat er 1 van de karakters een Playboy achtergrond heeft. Die zie ik niet zo vaak terug in Amerikaanse komedies, maar aan de andere kant een ideaal recept.

Faris doet het eigenlijk wel leuk. In het begin deed ze me even vrezen voor een hoop irritatie, maar Faris weet je op den duur wel mee te krijgen. Bij vlagen wat over-the-top en niet elke grap is leuk, maar ze gaat wel volledig in haar rol op en dat is te merken, want het werkt wel degelijk.

Wat de rest betreft, die doen het ook heel aardig. Een vroegere rol van Stone hier. Heel bijzonder is ze niet hier maar ze weet zich in ieder geval wel goed staande te houden. Paar andere degelijke bijrollen maar het is uiteindelijk Faris die de spotlights steelt en de volle aandacht opneemt.

Grappen zijn niet allemaal even leuk. Vooral dat ongemakkelijke gedoe dat elke keer terugkomt vind ik helemaal niks. Vooral tussen Hanks en Faris slaan de grappen vaak mis en de film steunt iets te veel op dat soort grappen die er eigenlijk nooit leuk van worden.

Wel, op drogere momenten, nog best grappig. Paar keer wel even kunnen lachen. Niet buikpijn van het lachen, maar het vermaakt in ieder geval behoorlijk. Uiteindelijk vooral een brave komedie, met een paar boodschapjes die erin geperst worden. Het is best een degelijk geheel uiteindelijk.

Duurt ook niet al te lang, en volgt braaf de lijntjes. Dit soort omgevingen liggen me sowieso wel een beetje, dus een heel moeilijke opgave was het ook weer niet. Best leuke grappen hier en daar, maar de meerderheid slaat de plank helaas mis.

avatar van BlueJudaskiss
Vederlicht zonder verrassingen, maar met Anna Faris toch net boven-gemiddeld. Wát een charme! Emma Stone in haar jonge jaren, Colin Hanks - allebei fijn. En leuk om Christoper McDonald - de Happy Gilmore-schurk - weer een keer te zien.

avatar van ILDIB
Pff als je mooi bent ben je populair. Niet waar het gaat om het innerlijk. Maar laten we ondertussen wel mooi blijven. Amerikaanse blije huppeltrut stereotiepe ellende. Hugh en stone redden t n beetje. Kat dennings is net zo'n slechte actrice als lily uit modern family.