The Match (1999)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mick Davis
met Max Beesley, Laura Fraser en Richard E. Grant

In het schotse dorpje Inverdourne zijn twee pubs. Benny's bar is een bouwval met een excentrieke klantenkring. Le Bistro is een stijlvolle moderne zaak. Er is een weddenschap tussen de pubs. Degene die de honderdste jaarlijkse voetbal-wedstrijd verliest, sluit zijn zaak voorgoed. Benny's bar staat er niet echt goed voor, want de voorgaande 99 wedstrijden hebben ze verloren.

Een hele mooie film, goed vermaakt

avatar van Baggerman
Gigantisch oubollig, maar toch ergens nog wel vermakelijk. Om de vastgelijmde Gus moest ik nog wel even lachen. De uiteindelijke wedstrijd is wel een beetje een tegenvaller. De op-en-top nostalgisch Britse sfeer zorgde bij mij toch nog voor een voldoende.

EmDee schreef:
Wel leuk dat ze constant op zoek zijn naar goede voetballers. Maar de allerbeste uit de cast (Alan Shearer) komt alleen even in de garage zijn auto ophalen en zie je daarna de hel film niet weer

Jaha! Ik herkende hem meteen! Had hem gevraagd?