• 11.737 nieuwsartikelen

Genre: Familie / Drama

Oorsprong: Maleisië

Geregisseerd door: Yasmin Ahmad

Met onder meer: Sharifah Aryana en Sharifah Aleya

IMDb beoordeling: 7,3 (491)

Gesproken taal: Engels en Mandarijn

Plot Mukhsin

"Everyone has a first love story to tell."

Orked verveelt zich maar een beetje tijdens de zomervakantie en heeft geen zin om met leeftijdgenootjes te spelen. Op een gegeven moment ontmoet ze Mukhsin, een twee jaar oudere jongen. Al snel kunnen ze het goed met elkaar vinden en worden ze beste maatjes. Mukhsin wordt langzaamaan verliefd op Orked, maar voelt zij wel hetzelfde?

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Er komt een Nederlandse DVD release aan via Rialto/Moskwood,dit alles in het kader van het New Malaysian Cinema-festival dat in Rialto plaatsvind van 29 oktober tot 2 november.

meer informatie

avatar van Baggerman

Baggerman

Wat weinig stemmen? Heeft niemand deze afgelopen zaterdag gezien?

Ook erg laag gewaardeerd. Minpuntje van de film is dat deze meer dan sterk lijkt op het Thaise 'Fan Chan'.

Pluspunt vind ik de sterke en naturelle dialogen! Erg verfrissend. Verder is heeft de film (net als Fan Chan) sterk de uitstraling dat deze met veel liefde en plezier is gemaakt. De scène bij de aftiteling laat wat dat betreft geen twijfel!

avatar van lucdecoster

lucdecoster

Baggerman schreef:

Wat weinig stemmen? Heeft niemand deze afgelopen zaterdag gezien?

Ook erg laag gewaardeerd.

Op sommige film-websites staat deze film zelfs nog niet vermeld. Ik moet toegeven dat Moviemeter een ruime film-database bezit. Proficiat daarvoor !

avatar van Movsin

Movsin

Rustige en tedere film.

Mooi camerawerk, maar wat me opviel zeer zelden een close-up van de personages.

avatar van Nephilim

Nephilim

Rustige lieve film met her en der leuke humor.

De DVD is niet super overigens. Ietwat fletse kleuren, sommige stukken dialoog en geschreven tekst die niet ondertiteld waren en wat glitches en oneffenheden in de film zelf.

Wel jammer gezien deze film het wel degelijk verdiend. Aan de andere kant hij is zeker goed kijkbaar.

4* voor de film 3* voor de DVD.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Kan iemand uitleggen waarom het meisje nou ineens niks meer van hem wilde weten; ze hebben een stoeipartijtje en zij is dan thuis van slag en in tranen?
Verder inderdaad een film die heel naturel is; het dagelijks leven lijkt - ondanks dat ze niet bepaald rijk zijn- leuker en socialer dan hier...

avatar van Esteban

Esteban

riefenstahl,

Ze zijn twaalf jaar ... Vriendschappen ontstaan en vergaan door de meest onbenullige zaken rond zo'n leeftijd. Bij nader inzien, niet alleen op die leeftijd.

avatar van Robi

Robi

Sympathiek opgroeidrama dat tevens een leuk beeld geeft van het leven in Maleisie. Ook zit er af en toe leuke humor in de film verwerkt. Waarom de film Mukhsin heet snap ik niet zo goed, want eigenlijk heeft de film twee duidelijke hoofdrolspelers. En ook de rest van de familie is prominent aanwezig. Het einde met de complete filmcrew is erg grappig, verrassend en origineel. Hoewel eigenlijk ook meer iets voor een extra op de koop dvd.