Moordwijven (2007)

Alternatieve titel: Killer Babes

Nederland

geregisseerd door Dick Maas
met Bracha van Doesburgh, Hadewych Minis en Sanne Wallis de Vries

Kitty, Estelle en Nicolette zijn drie miljonairsvrouwen die baden in luxe. Hun enige zorg is de strijd die ze voeren tegen het ouder worden. Hiervoor gaan ze wekelijks op bezoek bij hun plastisch chirurg. Maar plots stort het rimpelloze leventje van Kitty in, want ze vermoedt dat haar man vreemd gaat. Het vooruitzicht om van een alimentatie te moeten leven doet haar steigeren. Samen met haar boezemvriendinnen besluit ze om Evert-Jan uit de weg te ruimen. De hautaine dames dalen af naar de Amsterdamse walletjes en gaan er op zoek naar een huurmoordenaar.

Leuke film

Vooral Minis zo wauw

avatar van Elchapo
Ook deze Dick Maas is weer leuk.3.5 stars.

avatar van Ajax&Litmanen1
De meeste Dick Maas titels heb ik wel gezien (op zijn dubieuze Amerikaanse uitstapjes na, geen interesse in), maar deze tot nu toe nog niet. Plot sprak me nooit aan, de poster niet, de cast idem. Maar goed, toch maar eens gekeken en jammer genoeg klopten mijn vooroordelen. Hele beroerde film, Dick Maas onwaardig. Dit is ook totaal niet het soort film van Maas dat ik wil zien. Te netjes, te simpel, te oninteressant en vooral erg ongrappig. Bij Maas wil ik over de top gaande actie zien en extreme typetjes of situaties. Van deze 3 hoofdrolspeelsters vond ik alleen de mooie Bracha van Doesburgh de moeite. Zij speelt nog wel vermakelijk en over de top. Maar vooral Sanne Wallis de Vries was echt totaal nutteloos. Sowieso vind ik aan haar nooit wat aan. De film kabbelt maar wat voort, slechts het gedoe met de huurmoordenaar was nog een beetje te kijken en de finale is veelbetekenend voor de gehele film. Het had wat kunnen zijn, maar werd een aanfluiting.

avatar van Earth
Was ik 10 geleden erg kritisch of nu erg mild? Viel me bij herziening mee. Begin had wat vlotter gekund, maar later komt de film beter op gang.

Deze film ontstijgt het niveau van een groep 8-musical niet. Zeer zwak.

avatar van PEN15
Vond de Lift en Amsterdamned fantastische films. De lift vond ik zijn tijd ver vooruit en Huub Stapel overdonderde mij met zijn acteerprestaties, ook in Flodder 2 vond ik hem fantastisch. Amsterdamned met een heerlijke afsluiter. Daarna is het allemaal bergafwaarts gegaan en zou Dick Maas nooit meer zulke films maken. Om die reden wilde ik Moordwijven ook nooit zien. Ik verwachte meer een heel ander verhaal, een groep assertieve tantes die flink wat mensen omleggen. Dit viel me allemaal hartstikke mee en een stuk vermakelijker dan Sint. Ik moest nog wel een aantal keer lachen met die hoerenloper en dat vliegtuigje dat in die flat terecht komt. Ook die Napolitaan die op Schiphol aankomt en dan wordt overreden. Zó hadden ze het ook moeten doen in New Kids Nitro, ik moest nog lachen ook hè. En dan een van die vrouwen die dan emotieloos zegt, heb je nog zo'n neef? Ik vond het acteren niet storend en het camerawerk verdient wat mij betreft een extra halfje. Als regisseur is Dick echt geen oliebollenverkoper. Jammer daarnaast van die afzichtelijke borsten. Ze zullen vast niet echt zijn, ik bedoel eropgeplakt of zoiets. Ook al was er volgens het plot die vergroting die ze had laten doen voor Evert-Jan (die ik nog het best ken als Benema!!!), maar als je dan toch bewerkingen toepast is er toch veel meer mooiers mogelijk.

avatar van clubsport
wel aardig en bij vlagen ook wel grappig maar over de gehele linie toch wat tegenvallend .

avatar van mjk87
Film die net niet leuk genoeg is en een beetje voortkabbelt eigenlijk. Grapjes vallen soms aardig, maar vaak zie je de grap wel zitten maar valt die net niet. Dat komt mede door Van Doesburgh en Wallis de Vries die niet geweldig acteren en komische timing missen. Dan doet Minis het echt een stuk beter en ook Hans Kesting vind ik altijd wel een fijne acteur. Film verveelt niet per se, maar kijkt makkelijker op de achtergrond weg dan anderhalf uur vol focus. 2,0*.

avatar van Shadowed
Rommel.

Zeer matige film van Maas. Een regisseur waar ik van tevoren veel meer van had verwacht. Toch wel jammer, want ik had best zin in deze film. Echter, na 10 minuten had ik hem eigenlijk al volledig door waardoor het verhaal niet bijster origineel meer is.

De twistjes werken niet, en Wallis de Vries, Minis en Van Doesburgh zijn nou niet bepaald grappig. Of het is een grote dosis vrouwenhumor, of niet. De kritiek op de maatschappij heb ik soms zeker door trouwens, vooral aan het begin.

Beter gewend van Dick Maas. Kan beter verdergaan met de horror/komedies over sinterklaas of iets dergelijks. Kees Boot was dan wel weer wat leuker. Voor de rest een film die maar moeizaam uit te zitten is.