Romeo and Juliet (1954)

Italië / Verenigd Koninkrijk
Romantiek / Drama

geregisseerd door Renato Castellani
met Laurence Harvey, Susan Shentall en John Gielgud

Romeo Montague en Juliet Capulet ontmoeten elkaar op een feestje en het is liefde op het eerste gezicht. Ze kunnen hun liefde niet openbaar maken want hun families zijn al eeuwen vijanden van elkaar. Ze trouwen in het geheim. Wanneer Romeo's beste vriend vermoord wordt in een gevecht tussen de Capulets en de Montaques, wil Romeo wraak nemen.

avatar van Verhoeven
Won een Gouden Leeuw op het Filmfestival van Venetië maar stond nog niet op de site.