Jagdhunde (2007)

Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ann-Kristin Reyels
met Constantin von Jascheroff, Josef Hader en Luise Berndt

Kerstmis in Uckermark, een klein dorp waar de tijd heeft stil gestaan. Lars is met zijn gescheiden vader in het dorpje komen wonen, maar de inwoners zijn erg wantrouwig naar de stedelingen. Per toeval komt Lars in aanraking met de doofstomme Marie en raakt op slag verliefd. Marie's vader wil echter niets van de jongen weten. Tot overmaat van ramp komt ook nog eens Lars' moeder met haar nieuwe vriend op bezoek om het Kerstfeest bij Lars te vieren.

avatar van ethrellik
hoe kan iemand nou stemmen als de fillm nog niet eens uit is in welk land dan ook?

avatar van wolfmanrene
rare vraag en hier al helemaal niet van toepassing. De film draaide al in 2007 op het Filmfestival in Berlijn en is sindsdien al in heel duitstalig Europa zo'n beetje uitgebracht. Daarna had hij in Nederland o.a. voorpremieres op de filmfestivals van Leiden en Leeuwarden, draaide de film op filmbeurzen en in sneaks etc. etc.
Dus ja, dat kan.

avatar van herman78
Wat is nu het geheim uit de synopsis hierboven? Is het niet gewoon een wederzijds wantrouwen op basis van afkomst (vreemdeling komt opeens in gesloten dorpsgemeenschap wonen)?

Inderdaad.

Mooie, ingetogen film over wederzijds wantrouwen en een eerste liefde. Mooi geacteerd, en hoewel de scène met het Kerstdiner op mij wel een beetje clichématig overkomt, wordt deze schitterend vertolkt. Wat een geluid, als die wijnglazen tegen elkaar slaan! Ook het afzien van een voor de hand liggend happy end vind ik erg sterk.

avatar van FRANKY PANKY
Wat een mooie, droevige film ! Prima acteerwerk. Moest op het eind bijna janken. Wel een vervelend einde voor een film.

avatar van stephan73
Maandag 12 Januari wordt deze film uitgezonden op de ZDF, om 0:15!

Erg genoten van deze film

avatar van voskat78
Weet iemand waneer en of deze film al op dvd is/uitkomt??
Ik had deze film vorig jaar in oktober op het Leids film festival gezien en vond het een erg fijne en mooie film, bij me verzameling zou willen hebben!!

Thanks anyway

avatar van Malick
Debutante Ann-Kristin Reyels maakt een onopvallend debuut die tot het beste behoort van debuutfilms. Jagdhunde gaat over een klein dorpje waar Lars met zijn gescheiden vader gaat wonen. De inwoners zijn wantrouwig. Als Lars in zijn vele boswandelingen in aanraking komt met de doofstomme Marie raakt hij verliefd op haar. Marie's vader wil echter niets van de jongen weten. Daarbij komt ook nog kijken dat de moeder van Lars met haar behoorlijk jonge vriend ''gezellig'' langs komt met kerstmis.

Een fijnzinnige film waarin elk detail tot in de puntjes feilloos in elkaar overlopen. Voorbeelden genoeg maar dat bespaar ik jullie. De film is voor mij zo ge(s)laagd omdat het een film is van gebaren en waar niet ieder verhaallijn een logisch einde krijgt. Daarbij gebruikt de regisseuse opmerkelijk veel de ruimte zonder er ook maar iets van een gesproken woord te laten vallen. Denk aan de scene waar de twee op het ijs hun weg proberen te vinden met vossenmaskers op. Jaghdhunde moet het vooral hebben van oorspronkelijke natuurbeelden waar een disfunctionele familie probeert te overleven. De film kent een ontzettend heftig open einde die je in een droevige staat achterlaat.

Een pareltje die helaas niemand kent...

avatar van loer
Film is vanavond (10/01/2011) op ZDF

avatar van Darbie
Uitermate geschikte film voor jeugdigen tussen de 12 en 16 jaar. Zij zullen deze clichématige plattelands-soap ongetwijfeld beter kunnen waarderen dan ik.

Waarom Jagdhunde tussen 0.25 en 1.50 uur 's nachts werd uitgezonden is mij een volslagen raadsel. 's Middags zou , gelet op de doelgroep, een veel betere uitzendtijd zijn.

ZDF (Jagdhunde, maandag 30 januari, 0:15 uur)

avatar van wendyvortex
Bijna gelukte poging tot het maken van een kerstfilm zonder de kleffe zoetigheid die er normaal aan dit genre kleeft, schitterend gefilmd ook nog eens, maar toch gaat het mis en het is vooral het plot dat faalt...te bekend, te weinig en af en toe hinkt het naar het soort Duitse televisiesoaps dat we normaal proberen te mijden.
De juiste intenties zijn er en met een beter verhaal zou deze regisseuse best nog wel eens met een goede film kunnen komen.