I Am Not a Hipster (2012)

Drama / Muziek

geregisseerd door Destin Daniel Cretton
met Dominic Bogart, Alvaro Orlando en Tammy Minoff

Singer-songwriter Brook is geen zogenaamde hipster. Hij is eenzaam en volledig toegewijd aan het maken van muziek. Hij weet niet hoe hij moet omgaan met het succes van zijn muziek binnen de indie-scene van San Diego. Hij heeft een moeilijke relatie met zijn vader en drie zussen, maar het overlijden van zijn moeder zorgt ervoor dat hij toch weer tijd met hen doorbrengt.

avatar van morpheus2000
Leuk sfeertje in de film met goede muziek er tussendoor.
Weinig mis mee.

avatar van david bohm
Film over een onuitstaanbare jongeman, een artiest, die door de komst van z'n zussen wat lijkt te verzachten. De muziek in de film is prima, die van Space Face vond ik ook wel lekker met de autotune. Het zelfmedelijden van de hoofdpersoon vind ik minder fraai om naar te kijken maar niet onwerkelijk.
De onbekende cast doet haar werk naar behoren, wel zitten er naar mijn smaak net te kleffe scenes in de film, zeker voor een indie mag het wat subtieler.

avatar van Biosguru
Erg leuke Hipster film die Hipsters erg mooi te kakken zet. Die kunstvriend van hem is hilarisch.

avatar van Aapje81
Dominic Bogart speelt in deze film zeer overtuigend de rol van de gekwelde muzikant. Vooral de eerste drie kwartier zijn met een aantal scherpe dialogen erg overtuigend. In het tweede deel van het verhaal komt zijn familie om de hoek kijken en zakt sfeer ietsjes in maar door het goede acteerwerk blijft de film wel beklijven.

Samenvattend is dit een erg sfeervolle film met prima muziek. Qua vibe heeft het allemaal wel wat we van Once.

Erg goed.