U (2006)

Frankrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Grégoire Solotareff en Serge Elissalde
met de stemmen van Isild Le Besco, Vahina Giocante en Bernadette Lafont

De jonge prinses Mona woont in een vervallen kasteel aan de oever van de zee, waar ze een miserabel leven leidt. Op een goede dag maakt ze kennis met een schattige, kleine eenhoorn, U, die haar zal helpen om op te groeien en gelukkig te worden. Ze zijn onafscheidelijk tot er zich op een dag een groep muzikanten in het bos dichtbij het kasteel verschuilt. Vanaf dan gaan er twee hele nieuwe werelden open voor Mona: die van de muziek en die van de liefde. Wat zal er van U terechtkomen nu Mona een aantrekkelijke gitarist heeft leren kennen en het net zo goed zonder haar afkan?

avatar van galaxydriver32
Is deze ook NL gesproken te pindakazen?