• 10.943 nieuwsartikelen

Actie / Misdaad | 82 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Crane Wilbur

Met onder meer: Scott Brady, Jeff Corey en Whit Bissell

IMDb beoordeling: 6,5 (441)

Gesproken taal: Engels

Plot Canon City

"Filmed with the NAKED FURY of fact!"

In de gevangenis van Canon City weet één gevangene met behulp van simpele middelen een nep-pistool te maken. Daarmee weten hij, en elf andere mede-gevangenen te ontsnappen. In de stad terroriseren de gevangenen de inwoners, en het is aan de bewakers om ze koste wat het kost weer terug in de gevangenis te krijgen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Schwartzmiller

Officer Gray

Mrs. Oliver

Zichzelf (as Warden Roy Best)

stinissen (crew films & series)

Prima film die heerlijk weg kijkt, aanrader!

avatar van Mescaline

Mescaline

Helemaal eens met stinissen.
Zeer vermakelijke film die door een duidelijke voice over niet moeilijk te volgen is.

Misschien wel 1 klein minpuntje vond ik dat de meeste gevangenen zich wel erg makkelijk lieten oppakken? Maar aangezien de film beweerd alleen de ware feiten te bezitten nemen we dit maar voor lief.
Canon City heeft de tand des tijds goed doorstaan en is nog steeds een indrukwekkend maar makkelijk verteerbaar filmpje.