The House across the Lake (1954)

Alternatieve titel: Heat Wave

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Ken Hughes
met Alex Nicol, Hillary Brooke en Sid James

Een Amerikaanse schrijver die in Engeland leeft ontmoet zijn rijke buren die wonen aan de rand van een meer. Hij raakt steeds meer verwikkeld in een complot waarbij de buurvrouw, een mooie blondine hem wil verleiden en haar rijke echtgenoot wil vermoorden. Wanneer de buurman vermist wordt ontdekt hij dat de vrouw terug wil naar haar vroegere minnaar.

avatar van Mac Hammer Fan
Een boeiende film-noir van Hammer. De box-set van VCI is een aanrader voor de fans. De kwaliteit van de prints is heel goed, het is alleen jammer dat de English subtitles ontbreken.