La Ragazza con la Pistola (1968)

Alternatieve titels: Girl with a Pistol | Een Welgewapend Meisje

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Mario Monicelli
met Monica Vitti, Stanley Baker en Carlo Giuffrè

Een Siciliaanse vrouw wordt onteerd door haar minnaar, waarna hij op de vlucht slaat naar Londen. Ze achtervolgt hem, in het bezit van een pistool, en is vastbesloten hem uit wraak te vermoorden.

avatar van Mac Hammer Fan
Eén Oscar Nominatie en drie hoofdprijzen (David di Donatello Award,
Silver Ribbon en Prize San Sebastián)

Waar vond je hem?

avatar van Mac Hammer Fan
Ik heb hem lang geleden eens gezien in de bioscoop in een filmclub. Het was een boeiende prent in je reinste commedia dell'arte stijl. Een vinnige charge op de excessen van de geduchte Siciliaanse tradities. De prent werd ook gewaardeerd voor de vertolking van Monica Vitti, een verrassend gegoochel met fotografie en zeer typische kleureneffecten.
Hij is uit in Italië, maar helaas zonder ondertiteling, dus wacht ik nog van hem te kopen.