Il Mestiere delle Armi (2001)

Alternatieve titel: The Profession of Arms

Italië / Frankrijk / Bulgarije / Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Ermanno Olmi
met Hristo Jivkov, Desislava Tenekedjieva en Sandra Ceccarelli

De film volgt de laatste dagen van Giovanni De Medici, een legendarisch figuur in de Italiaanse krijgshistorie. Hij was leider van een van de Italiaanse legers, in haar strijd tegen de Germaanse indringers.

avatar van NERD
Deze lijkt me ERG interessant!!

avatar van Mug
Mug
Giovanni De Medici was één van de belangrijkste slachtoffers begin 16de eeuw van de moderne zware artillerie.
Wie veel veldslagen verwacht te zien in deze film komt bedrogen uit.
Wie houdt van Italiaanse cinema en mooie plaatjes (settings, kledij, licht + camera-gebruik) kan zijn/haar hart ophalen.

avatar van xgogax
Ermanno Olmis “Aleksandr Nevskiy” is een waar meesterwerk. Ik vind deze film zelfs beter dan Campanadas a Medianoche !

***** / *****, alleen al voor de ongelofelijk mooie fotografie.

avatar van Flavio
Fraai maar ook fragmentarisch, en daarmee enigszins warrig historisch drama. Met name in het begin komen nogal wat figuren voorbij (waarvan de meesten achteraf niet zo belangrijk bleken te zijn- althans, voor het verhaal).

De oorlogsscenes zijn erg kleinschalig en komen daardoor niet helemaal uit de verf. Een budget kwestie uiteraard, maar jammer blijft het. Verder best interessant, maar had op iets meer gehoopt van de maker van het briljante Il Posto.