• 8.344.242 stemmen

Il Mestiere delle Armi (2001)

Drama / Oorlog | 100 minuten

Met onder meer: Christo Jivkov, Desislava Tenekedjieva en Sandra Ceccarelli

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Il Mestiere delle Armi

De film volgt de laatste dagen van Giovanni De Medici, een legendarisch figuur in de Italiaanse krijgshistorie. Hij was leider van een van de Italiaanse legers, in haar strijd tegen de Germaanse indringers.

imageimageimage

Paolo Giovio

Ambasciatore di Carlo V

avatar van NERD

NERD

Deze lijkt me ERG interessant!!

avatar van Mug

Mug

Giovanni De Medici was één van de belangrijkste slachtoffers begin 16de eeuw van de moderne zware artillerie.

Wie veel veldslagen verwacht te zien in deze film komt bedrogen uit.

Wie houdt van Italiaanse cinema en mooie plaatjes (settings, kledij, licht + camera-gebruik) kan zijn/haar hart ophalen.

avatar van ghostman

ghostman

Ermanno Olmis “Aleksandr Nevskiy” is een waar meesterwerk. Ik vind deze film zelfs beter dan Campanadas a Medianoche !

***** / *****, alleen al voor de ongelofelijk mooie fotografie.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Fraai maar ook fragmentarisch, en daarmee enigszins warrig historisch drama. Met name in het begin komen nogal wat figuren voorbij (waarvan de meesten achteraf niet zo belangrijk bleken te zijn- althans, voor het verhaal).

De oorlogsscenes zijn erg kleinschalig en komen daardoor niet helemaal uit de verf. Een budget kwestie uiteraard, maar jammer blijft het. Verder best interessant, maar had op iets meer gehoopt van de maker van het briljante Il Posto.