Un Posto Ideale per Uccidere (1971)

Alternatieve titels: An Ideal Place to Kill | Oasis of Fear | Dirty Pictures

Italië / Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Umberto Lenzi
met Irene Papas, Ray Lovelock en Ornella Muti

Een Deens koppeltje is op vakantie in Italië en logeert in de villa van een excentrieke Amerikaanse vrouw. Het huis verbergt echter een verschrikkelijk geheim: de vrouw heeft namelijk haar echtgenoot vermoord en wil haar schuld in de schoenen schuiven van de twee niets vermoedende toeristen.

avatar van wendyvortex
Kijk dat waren nog eens tijden waar je je vakantie in Italië kon terugverdienen door een flinke stapel porno mee te nemen. Porno op...dan verkopen we foto's van Ornella Muti!
Maar onze verspreiders van de vrije liefde krijgen het aan de stok met de Italiaanse politie en zoeken onderdak in het huis van Irene Papas...niet zo handig want die heeft net d'r hubby vermoordt en zo'n leuk hippie-koppel daar kan je dan fijn de schuld aan geven.
Wie nou wie precies in gijzeling houdt? Dat is het sterkste thema in deze film van regisseur Lenzi die in de jaren tachtig vooral succes had met kannibalen-films.
Hier met veel bloot/naakt vermoedelijk wel met body-doubles Muti was nog minderjarig en Papas naakte lijf ziet er verassend jong uit.....beste in het begin en aan het eind tussendoor zakkken de thrills een klein beetje in.
Gerestaureerde Engels gedubde versie op Shameless...vreemd genoeg bestaat er van één van de mooiste scenes (de voliere) alleen een Italiaanse versie.