Bangkok Dangerous (2008)

Actie / Thriller

geregisseerd door Oxide Chun Pang en Danny Pang
met Nicolas Cage, Shahkrit Yamnarm en Charlie Yeung

Een professionele huurmoordenaar (Nicolas Cage) verblijft in Bangkok om een aantal klussen af te handelen. Maar dat blijkt lastiger dan gedacht, en hij ondervindt de nodige tegenwerking. Dan valt hij ook nog eens voor een lokale schoonheid en moet hij een van zijn weinige vertrouwelingen te vriend zien te houden.

avatar van Uzza_Sparta
zo slecht dat zelfs de actiescenes op de boot in Bangkok waren minder spannend dan wat ze deden tijdens de jaren 70 in die Bond film The Man With The Golden Gun

avatar van Zeriel
Best aardige film, vermakelijk en wat beter dan verwacht.
Ik verwachtte een pure actie-film, maar dat valt wel mee. De romance was heel aardig gedaan, en geeft de film iets eigens. De sfeer was goed.
De film is wel wat onevenwichtig daardoor, qua verhaaltje is het verder gewoon doorsnee.

Aardige film, maar niet meer dan dat.. Soms iets te langdradig...
Wel prachtige scene met de laatst bedachte moordaanslag.

movie-edje
Toch een goede vermakelijke aktie film van Cage!

Ik heb me nergens in de film verveeld!
De aktie scenes waren heerlijk om naar te kijken, en Cage zet toch op een bepaalde manier een goede rol neer, als een huurmoordenaar!

Einde was best verrasend!

avatar van Minotaures
''My job takes me to alot of places.''

Een aardig hitman film met Cage als koele killer.

Het verhaal volgt top hitman Joe, die zijn doelwit in uiterst precisie van kant maakt. Na een geslaagd klusje, gaat die naar Bangkok, Thailand. Als laatste opdrachten voordat hij stopt, heeft die 3 doelwitten voor diverse klanten. In Thailand moet die een hulpje hebben en het één en ander weten, zoals de gebieden. Zijn werk heeft ook regels, 4 welgeteld. Dankzij die regels is die nog steeds onder de levenden en komt die er telkens vanaf. Het gaat uiteraard anders dan normaal gesproken tijdens zijn laatste opdrachten.

Cage vertolkt de professionele moordenaar 'Joe'. Zo'n soort baan heeft geen medewerker nodig die al een vrouw of een partner heeft. Joe is dus niet getrouwd en heeft geen kinderen. Kortgezegd niemand die hem zou missen. Hij is bekwaam in verschillende vaardigheden, enkele zijn sluipschutter, vechtsport en rijvaardigheid. Dit zijn enkele essentiële benodigdheden om je vak goed te kunnen uitoefenen en zo een top in je vak te zijn. Als 'wegwerphulpje' heeft die iemand nodig die men kan missen. Als zijn opdrachten afgerond zijn en hij geen waarde meer heeft aan z'n hulpje, moet die worden uitgeschakeld. Hij heeft voor een straatverkoper en oplichter, Kong, gekozen. Voor een schappelijk prijsje is Kong bereidt om zijn hulpje te zijn, maar zodra Kong erachter komt wat Joe precies is, is Kong meer geïnteresseerd dan bang. Hij wordt dan meer een sidekick dan een hulpje, wanneer Joe hem de kneepjes van het vak gaat leren.

Naast Kong, maakt Joe zowel vrienden als vijanden in Thailand. Zijn doelwitten bestaan uit mensen met een slechte verleden en heden, op zijn laatste doelwit na. Dit zijn allemaal gangsters die zich aan mensenhandel en andere illegale praktijken bezighouden. Dus je kan van uitgaan dat Joe's cliënten mensen van de overheid of eventueel concurrenten zijn. Joe heeft ook een romantische lijn met een apotheek medewerkster, Fon. Zij kan niet praten en maakt enkel gebaren.

De actie hier is prima gedaan, evenals de effecten en stunts. Je hebt hier verschillende vuurgevechten die wisselen van groot naar kleine kogelwisselingen. Ook de straten van Bangkok zijn niet meer veilig wanneer Joe op bezoek komt, want die maakt gebruik van een BMW K 1200 RR, een motor. De achtervolgingen door de straten zien er ook netjes en spannend uit.

Ook zijn manier van aanslagen zijn netjes en worden op een professionele wijze afgehandeld. Zonder enig spoor achter te laten. Zo begint The Mechanic ook met een identieke aanslag; slachtoffer in zwembad laten verdrinken. Verder maakt die nog gebruik van een sluipschutters geweer en verzuipt die zijn knal bij een klokslag, een voorbeeld van zijn precieze manier van werken. De achtervolging van een doelwit door de rivier is ook sterk en tot slot zijn poging tot aanslag op een Thaise goed-doener op z'n Kennedy's.

Enkele minpunten zijn natuurlijk het slapper worden van Cage's personage. Zijn 4 regels laten hem uiteindelijk koud en gaat ze verbreken. Hij vertrouwt Kong en leid hem op i.p.v. hem te doden en wordt zelfs verliefd op Fon. Hij begint dus gevoelens te krijgen en te geven om mensen, iets wat hem in zo'n soort situatie en zo'n vak fataal kan worden. Het einde is ook jammer, dat Cage toch uiteindelijk zelfmoord pleegt, nadat die een gehele Thaise misdaadorganisatie heeft uitgeroeid.

De speelduur is lekker standaard en vergt weinig moeite om het af te kijken. Ook de film kijkt lekker weg, dus het is geen lange zit waar je jezelf afvraagt wanneer het laatste minuut van de film in zicht is. De muziek is in orde, evenals de sterke actie- en achtervolgings-scénes. En uiteraard de prima effecten en geslaagde stunts.

Een vermakelijk filmpje die je goed met evenwaardige films als Hitman en The Punisher kan vergelijken.

avatar van Edie
Best een prima film, ik vind Cage geen onaardig acteur en met een onbekende acteur had ik wellicht meer moeite gehad door de film heen te komen. De film zelf is niet al te mooi opgenomen, het leek soms wel tegen het low budget aan te hangen. Verder een standaard verhaal, idem muziek en actie. 2.5* hoef hem niet zo snel nogmaals te zien.

Bizzles schreef:
Heb me speciaal ingeschreven voor deze site om mijn mening te ventileren over deze film.
Heb hem een tijd terug in de bioscoop gezien, en ja hoor.. het was weer een typische Nicolas Kaas film. Storyline wil ik niet eens woorden aan vuil maken.

Een ding is me bijgebleven, het schilderij van de olifant, hoe cliche kun je het maken.. konden ze nou echt niks beters verzinnen?

Als ik me niet vergis had meneer Kaas 3 regels.. en hoe voorspelbaar breekt hij ze allemaal.

Kortom, heb je teveel vrijetijd of totaal geen sociaal leven.. zou ik hem echt gaan kijken.

Heb echt gewoon exact hetzelfde als jou zeg hahaha, lag echt helemaal dubbel om jou reactie. Daarbij vind ik Nicolas Cage ook echt zon dramatische acteur, bah bah bah wat een slechte film. Kaas probeert over te komen als een echte meester killer, maar faalt hier zo grandioos in dat heel die film gewoon op mijn lachspieren werkt. Als je hem als comedy kijkt is hij misschien wel een ster of 3 waard, maar dat is niet het genre tot mijn verbazing.

avatar van Zeriel
LesterBurnham schreef:

Als je echt wilt lachen met Cage moet je Bad Lieutenant zien, hilarisch!

avatar van JohnWilliams
Geen geweldige film naar mijn mening, toch wel leuke momenten erin maar op een gegeven moment heb je 't allemaal wel gezien. Cage heel veel betere films, toch een aardig weg-kijkfilmpje met aardige muziek van Brian Tyler erbij.

avatar van popcorn en cola
Veel van verwacht, maar de film is een behoorlijke tegenvaller.

avatar van henkies
1e half uur is aardig, daarna zeer matig.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zeker niet het slechtste waar ik Nicholas Cage de laatste jaren in heb gespot. Desondanks vraag ik me sterk af hoe lang het duurt voor ik deze film ben vergeten. Redelijk verzorgd actie-thrillertje, maar het is het toch allemaal net niet. Paar aardige actiescènes, maar die beginnen gaandeweg de film behoorlijk te vervelen. Paar toffe visuals, maar die worden weer afgewisseld met behoorlijk lelijke shots. Verder een alles behalve bijzonder plot met vrij saaie karakters en bijbehorende matige vertolkingen. Enkel Cage is memorabel, maar dat heeft meer met zijn kapsel dan met zijn karakter te maken.

2,5 sterren.

jeanleeke
lekker wegkijkerte

avatar van Bibelonseberg
Goeie film!

avatar van Kondoro0614
Gister gezien op TV. ik dacht hele mooie film, niet over de top!
Toch nog wel prima te doen!

avatar van schram101
Afgezakt of niet, Cage kan dit rolletjes nog steeds al geen ander. Al zit de setting natuurlijk wel mee, Thailand, en Bangkok in het bijzonder is een interessant metropool en zo af en toe nemen de Pang broers de tijd dit op prima wijzen te filmen. De cinematografie van een Bangkok bij nacht is prima.

Wel had het allemaal wat bruter gemogen. Veel verder dan een afgehakte had gaat het niet en ook de romance is veel te braaf natuurlijk voor een stoere serial killer als Joe. Uiteindelijk is het allemaal nét voldoende maar weet Cage met Bangkok Dangerous net als zijn meeste recente filmpjes niet boven het maaiveld uit te steken.

Stem blijft staan na de herziening.

avatar van Insignificance
Moeizaam. Waar het origineel steeds beklemmender werd, bewandelt deze meer een omgekeerde weg. Grootste verschil in beleving zit voor mij in het gevoel dat deze niet aan de benevelende atmosfeer van z'n voorganger toekomt. Dan komen andere zaken al snel onder druk te staan. Visueel nog steeds een interessante worp, al is het duidelijk minder onstuimig in z'n beeldregie.

Af en toe nog aanwezig, maar de film is op dat vlak beduidend kalmer. Alsof de Pangs hun wilde haren hebben gekamd. Kille kleuren worden afgewisseld met een warmer palet, het zal de thermometer van de film en z'n hoofdrol zijn. Nicolas Cage dus, als in zichzelf gekeerde huurmoordenaar. Past niet echt. Ik zie hem sowieso liever in rolletjes waarin hij zich lekker mag aanstellen.

De scriptverandering helpt ook niet echt mee. Joe is in wezen een doorsnee hitman met regeltjes, Kong (die uit 1999) een fascinerende verschijning door z'n handicap. Iets dat z'n weerslag eveneens vindt in de romance met het alsmaar lachende dove meisje. Zo is het me te klef, slechts de sleutelscène van de twee blijft overeind. Het gedoe met de olifant had de film niet mogen halen.

Veel te opzichtig, net als de moraal rondom de laatste moord. Je krijgt sterk de indruk dat ook daar wat Amerikaanse invloeden een rol in spelen. Verder houden de broertjes hun rug redelijk recht, in andere handen had dit een veel banalere makeover kunnen worden. De shootout met de waterflessen doen ze toch weer goed. Uitblinker? De geblondeerde Thai. Best pijnlijk voor Big Nic.

avatar van K. V.
Hm, 'k vond deze een beetje wisselend. 'k vond dat de film nochtans goed begon, maar na een uurtje had 'k het al een beetje gezien. Er was toen al veel minder verhaal, maar des te meer schieten.
Nicolas Cage was zeker niet slecht, maar maar ook niet waw.
Goh ja, prima om eens mee te pikken via tv, maar veel meer moet je er toch niet van verwachten.

avatar van lowlander69
Een redelijke actiefilm met een redelijke Nicolas Cage.
Ik vond alles wel redelijk aan deze film en daarom ook maar een redelijke score.

2.5

Dick2008
Wordt dan als huurmoordenaar ook niet verliefd op een lokale schoonheid.

De film is een remake van de 1999 film. Ik vind Cage maar een matige (b-) acteur. Het slot is ook niet helemaal bevredigend. Maar sympathie opbrengen in een film voor een meedogenloze moordenaar is toch wel de andere kant. Dus dan is dit wel gerechtvaardigd.

Cage in een droge rol maar doet het nog redelijk en zelfs erg leuk als Amerikaan in Bangkok en maken we via hem kennis met de Thaise cultuur en de taalbarrière (vanwege zijn doofstomme vriendin). Verder is het als actiefilm tam en wordt nergens echt opzienbarend. Maar het kijkt toch redelijk weg, soms sloom zeker het begin maar ook psychologisch en de romantische gedeelten tussen hem en Fon (Charlie Yeung) zijn best leuk gedaan. 4.0/3.0

avatar van W.V.
De film onlangs opgenomen en gisteravond bekeken, het eerste deel kwam wat mij betreft maar moeizaam op gang, komt ook door het acteren van Cage, ondermaats zoals wel vaker de laatste jaren bij hem. Misschien moet hij eens wat selectiever worden in zijn rollen. De romance tussen hem en het meisje, totaal overbodig, wel een leuke twist,die aanslag op hem, je vraagt je even af, krijgt zij het mee. Wel bleef ik zitten met de vraag, wie waren die twee, omdat hij een soort portefeuille oppakte dacht ik dus van politie of iets dergelijks, mede omdat hij aan zijn opdrachtgevers al had laten weten dat hij verdere interventie niet zou accepteren ga ik er van uit dat dit wel politie moest zijn, dan rijst de vraag hoe zijn die hem op het spoort gekomen, je krijgt daarop geen antwoordspoiler] De actie wordt wel goed in beeld gebracht en niet op zo'n overdreven manier zoals we die in andere films zien, doet allemaal wel wat realistischer aan. Het is natuurlijk al wel eens eerder vertoond, een huurmoordenaar met gewetensbezwaren, maar de draai die er hier aan gegeven wordt vind ik wel interresant, lezers ga even terug naar de film, de schutter zit bij een raam, zijn zicht wordt vertroebeld door takken van bomen en moet hij wachtten op vrij zicht, dat komt wanneer de auto, een draai maakt en weer van hem af rijdt. Een open auto wel te verstaan, waar doet dat aan denken?? En dat was niet het enige wat mij opviel, de bootachtervolging leek wel erg veel op die in The man with the golden gun. Misschien ligt het aan mij, maar op sommige momenten dacht ik toch werkelijk de muziek van Road to perdition te horen.
Al met al toch nog wel een redelijke film, misschien was het wel de bedoeling van de regiseurs om scene's uit andere films als leidraad te gebruiken. Ik vond het niet storend in ieder geval. Een topfilm is het zeker niet, je kunt deze als gemiddels weg zetten.