The Gymnast (2006)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Ned Farr
met Dreya Weber, Addie Yungmee en John Lee Ames

De mooie Jane, een talentvolle gymnaste, was op weg naar olympisch goud tot een ongeluk haar carrière verwoestte. Twintig jaar later zit Jane gevangen in een slecht huwelijk en verdient ze haar geld als masseuse. Een toevallige ontmoeting verandert haar leven. Jane wordt gevraagd voor een cursus aerial dancing, een Cirque du Soleil-achtige acrobatiek, zwevend aan lange doeken. Terwijl ze met de jonge Serena, haar mysterieuze medecursiste, zoekt naar een balans in de oefeningen, raakt Janes leven thuis steeds meer uit evenwicht. Hoog in de lucht lijken Jane en Serena zich enorm tot elkaar aangetrokken te voelen. Als ze besluiten met hun act een auditie te doen voor een grote show in Las Vegas, zijn hun gevoelens voor elkaar niet langer te ontkennen...

Ben normaal gesproken niet zo weg van dit soort films,maar heb hem toch gekeken.En niet tot mijn spijt. Echt een prachtige film met goed acteerwerk en camerawerk. Maakte wel indruk.4 sterren van mij.

avatar van villasappho
De combinatie van de bewegingen en het verhaal maken dit naar mijn idee tot een meesterwerk. Geen standaard vrouw valt opeens op vrouw verhaal, maar gewoon een supermooie film absoluut een 4!

Een eerlijk gemaakte film over relaties, zelfacceptatie, uitdaging, de moed om je leven te veranderen.

avatar van FreakyGurrl
Ondanks dat het bestempeld word als lesbian interest movie, is het een hele mooie film.
Heel mooi verhaal.

avatar van blurp194
Lief filmpje met heel mooie plaatjes. Mooi en heel sympathiek gespeeld, en zeker ook buiten de "lesbian interest" interessant. Prachtig om te zien hoe de sky dancers aan het trainen zijn, en het verhaal laat je met een warm menselijk gevoel los.

avatar van henkula
wat is Dreya Weber een lelijke vrouw naast Addie Yungmee, ik dacht in eerste instantie dat het om hormonen ging.
ja verder wel een mooie film hoor, ik weet ook wel dat ik daar niet moet op oordelen, maar je kijkt toch ook naar een film om mooie mensen te zien.

Wat mij opviel was dat de film redelijk manonvriendelijk was, verder was het wel een leuke film.
Wat een verschil met loving annabelle, die helemaal niet manonvriendelijk is.

Aardige film. Keek lekker weg. Maar ook wel erg Amerikaans. Dus weinig verrassend. Alles verloopt langs het Hollywood stramien. Ze vinden elkaar (mag niet te makkelijk), dan doet de omgeving moeilijk, dan volgt de verwijdering en dan.... Vul maar in. Ik vond het slot met die politiewagen nog het aardigst.

Ik had niet zo veel met dat gymnastiek gedoe. Het LA-Maliboe-Santa Monica-sfeertje ken ik wel. Altijd leuk om naar te kijken. Al is het daar trouwens ook wel eens geen mooi weer, weet ik uit ervaring.
Dreya Weber is zeker geen lelijke vrouw. Heeft wel iets mannelijks in haar gezicht. Is misschien ook een beetje stereotiep Amerikaans? Nou, niet te veel zeuren. Maar inderdaad, wel wat manonvriendelijke trekjes in deze film. Maar dat moeten we ook weer niet overdrijven.