• 8.260.469 stemmen

Alternatieve titel: Hard Times

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Manuel Martín Cuenca

Met onder meer: Javier Cámara, Eman Xor Oña en Nathalie Poza

IMDb beoordeling: 6,3 (310)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot Malas Temporadas

De sociaal werkster Ana is verbonden aan een humanitaire instelling, waar zij zich bezighoudt met vluchtelingen van over de hele wereld. De bajesklant Mikel was ooit een talentvol schaker, maar na zijn tijd in de gevangenis heeft hij heel wat belangrijker zaken aan zijn hoofd dan schaken. De Cubaanse vluchteling Carlos wil naar Miami om daar zijn werk als piloot te hervatten, maar ontdekt dat het niet meevalt om een visum te krijgen. De mooie Laura was een succesvolle zangeres totdat ze op jonge leeftijd in een rolstoel terechtkwam. Vier personages, vier verhalen, vier levenslijnen die elkaar kruisen in de metropool Madrid.

avatar van prutnek

prutnek

rustig voortkabbelende mozaikvertelling over mensen in een mindere fase in het leven

goed geacteerd en verfilmd,maar het was voor mij niet echt boeiend

avatar van Decec

Decec

Een goede drama film...

Prima verhaal...

Vier verhalen, prima volgen...

Prima acteerwerk...

Niet slecht voor Spaansje film...

Redelijk kwaliteit breedbeeld (geen HD aanwezig)...

Redelijk achtergrond geluid/muziek (geen Dolby Digital aanwezig)...

Niet slecht (Sudance)...

avatar van Movsin

Movsin

Meerdere verhaallijnen in deze film met als gemeenschappelijke noemer : het leven is niet bepaald rooskleurig. Pas op het einde, na enkele levensbeschouwingen, zoals "de wereld is nu éénmaal zó, u er aan onttrekken, kan u alleen maar meer teisteren", kan er een lach van af en wordt "hoop" gesuggereerd.

Goede film die evenwel wat vaag blijft over bepaalde situaties en ook wel wat echte emotie mist.

avatar van david bohm

david bohm

Melancholisch stemmende film die subtiel verteld over verschillende mensen die leven in Madrid. Ieder heeft zo z'n eigen problemen in het leven, de muziek versterkt de sfeer en het acteerwerk is sterk. Aanrader voor degenen die het geduld kunnen opbrengen voor een verhaal dat rustig uit de doeken wordt gedaan.

BBarbie

Ik wilde deze film eigenlijk alleen zien vanwege het meespelen van Leonor Watling. Het blijkt een reuze meevaller te zijn. Een knap mozaïek over mensen, die bepaald niet toegelachen worden door het leven, maar wat meer diepgang en wat meer achtergrondinformatie zouden niet misstaan hebben.