All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

Begon wel geinig, maar vervalt al snel in een flauw slasher verhaaltje, waar het script meteen in een gat valt.

Suffe killer ook...

avatar van otherfool
Om onbegrijpelijke redenen alsnog redelijk groot in Nederland uitgebrachte film probeert tegelijkertijd formules in stand te houden als ze te breken. Alsof je een huis in gewoon rode bakstenen bouwt, en er stiekem een paar zwarte tussen plant.

Eerste scenes van de film rond het zwembad zijn wel sterk, maar vervolgens verzant de film in doorsnee tienerhorror met het gebruikelijke hitsige slachtvee inclusief creepy killer.

De omslag waarbij onze vriend de slachter zich definitief bloot geeft is verfrissend, de eindscenes zijn dat eigenlijk dan weer niet. Een trucje, leuk bedacht, maar slecht doordacht, zeg maar. Zomaar flats uit de hoge hoed getoverd en dat was het dan.

Uiteindelijk toch weer niks bijzonders. 2*.

avatar van Macmanus
Niet geslaagd maar geeft me wel hoop voor The Wackness.

Probleem met deze film is dat het slasher gedeelte te standaard is en helemaal nergens spannend. De moordenaar poep ik zo onder, waardeloos ventje. Maar de opbouw en de look maken veel goed. Leuke filtertjes en coole montage maakte het leuk voor het oog.

Regisseur die met zijn montagestijl en look bij een full drama zeker een fris geluid kan zijn. Helaas is dat in het horror genre al redelijk geïntegreerd en om die Fransen te evenaren moet je met een tikkeltje meer komen.

3 sterren.

Zeer vreemde film vond ik dit.

Eerste half uur gebeurt er werkelijk niks en zit je te kijken naar een soort van Beverly Hills 90210 anno 2008 met een afgebleekte horrorfilter. Tweede half uur volgt er meer geblow en trashy gehoer met wat slasher moorden ertussen.

Pas op het einde komt dan de twist die de film doet draaien naar films als Audition en Adaptation. Altijd gevaarlijk en Mandy Lane komt er ook niet echt mee weg. De banale jongeren en de platte praat krijgen hun plaats, maar het einde slaagt er niet in de eerste helft van de film interessant te maken. De irritatie blijft jammer genoeg hangen.

Verder wel erg mooie belichting en kleurgebruik (al zal dat waarschijnlijk allemaal wel post-production werk zijn, heerlijk wat je daar tegenwoordig mee aankan) en af en toe gaaf camerawerk. Daar doe je het dan voor. Het einde is een leuke pay off maar werkt niet als excuus voor de rest van de film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Van goed naar slecht en vooral naar saai. Origineel is het allemaal niet, maar enigszins onderhoudend wel. Het einde is echter dusdanig beledigend dat je zou wensen dat je de film niet had gezien. Matig.

avatar van brucecampbell
Een niet al te originele thriller/horror waarin de motivatie van Mandy Lane om al haar vrienden te vermoorden totaal niet wordt uitgewerkt.
De eerste helft van deze film is enorm saai, de tweede helft is een slasher zoals je er al honderden gezien hebt en het einde is me een raadsel.

avatar van Elineloves
Niet vernieuwend, niet verrassend, niet boeiend, niet spannend... Heel veel 'niet'jes, vond hem ook niet de moeite waard om ooit nog eens te bekijken.

avatar van Naomi Watts
Gemiste kans weer.

Te beginnen met dat Heard, ook al is het nog vroeg in haar carrière, zich niet moet lenen voor dit soort werk. Dit is horror 101 op zijn puurst en er zijn genoeg films voorgegaan die het beter doen.

Film kabbelt te lang voort naar het uiteindelijk slash gedeelte. Van een slasher wil ik dan graag ook wel wat vernieuwende kills zien maar die bleven helaas ook uit. Geen inspiratie, gewoon op de automatische piloot.

avatar van Rianneke_Dan
Wat een foute film zeg. Het begin was goed, toen zat er een bepaalde mysterieuze sfeer in, maar dat was er jammer genoeg alweer snel uit. Het werd een lange saaie en vooral ook standaard slasherfilm met een totaal niet enge killer. Het acteerwerk was ook niet goed, en de moorden zagen er ook maar matig uit. Dan proberen ze er nog wat van te maken door in het einde zo'n twist te gooien, maar eigenlijk slaan ze daar de plank totaal mis.

Niet leuk dus, ondanks dat de film aardig begon.

avatar van james_cameron
Zo slecht is de film nu ook weer niet. Het is een wat dromerige, seksueel geladen slasher, qua verhaal niet al te interessant (en logisch), maar redelijk onderhoudend en soms best spannend. De fraaie fotografie en de al even fraaie hoofdrolspeelster zijn in ieder geval een pluspunt.

avatar van HarmJanStegenga
De enige reden waarom ik deze film wou zien was Amber Heard. Geweldig talent, een prachtige meid en ook een groot pluspunt in deze film. Het verhaal stelt niks voor, maar wist me wel te vermaken. Vooral het eerste gedeelte was erg leuk. Eenmaal aangekomen op de ranch maakt de film een paar flinke misstappen, maar het einde vond ik dan weer erg leuk. Ik heb totaal geen problemen met de killer. Van mij hoeft het niet altijd een eng figuur te zijn. Highschool mietjes mogen ook wel eens doordraaien. Dat maakt de film natuurlijk wel minder eng, maar dat maakt niet uit. Voor de rest mag de schrijver van dit script zich wel even gaan schamen, want die is natuurlijk belabberd. Wat een zeef zeg. Njah, regisseur Levine zorgt er dan wel voor dat we alles op een fatsoenlijke manier voorgeschoteld krijgen. Een paar mooi geschoten beelden, prima soundtrack en de altijd mooie (en ook weer prima acterende) Heard zorgen ervoor dat ik nog een 2,5 aan deze film kwijt kan.

avatar van Aapje81
Redelijk onderhoudende kruising tussen een cocaine/snuif film uit de jaren zeventig en een standaard Slasher. De opbouw was heel aardig, daarna wordt het allemaal wat langdradig en het einde is best ok. Het enige wat mij echter bij zal blijven aan deze film is Amber Heard. Mooie meid en behoorlijke actrice. Verder kom ik niet van de indruk af dat er veel meer in had gezeten als alles wat zorgvuldiger was uitgewerkt.

avatar van OlafK
Erg voorspelbaar, maar bij vlagen toch wel zeer vermakelijk.

In All The Boys Love Mandy Lane speelt de aantrekkelijke Amber Heard Mandy Lane; een nogal vreemd en mysterieus meisje. Ze is samen met enkele klasgenoten op vakantie op een nogal afgelegen ranch en al snel - hoewel het in de film nogal lang duurt - komen de eerste mensen om.

Wat volgt, is een erg voorspelbare, doch zo nu en dan behoorlijk vermakelijke rit, met op het eind een al even voorspelbare twist. Het maakt deze film tot een weinig bijzonder product, dat gelukkig niet helemaal door de mand valt. 2 sterren.

avatar van Fran
Best een leuk horrorfilmpje voor een saaie zondagmiddag. Echt heel erg eng heb ik het nergens zien worden maar er zaten wel een paar spanningsmoment in. Niet veel maar toch ... Het eerste gedeelte vond ik zelfs redelijk saai maar het tweede gedeelte maakte het weer een eind goed.

Het verhaal is gewoon wel leuk om naar te kijken. Eigenlijk had ik het niet door dat Mandy Lane bij de slachtingen betrokken was. Daardoor was het einde voor mij best wel een verassing. Mooie meid ook om naar te kijken.

Wat deze film net iets leuker maakt dan een andere gemiddelde horrorfilm zijn de effecten. De momenten waarop het beeld vervaagd of even stilstaat maakte het over het algemeen wel bijzonder om naar te kijken.

Maar verder is het niet echt een hoogvlieger. Desondanks toch wel erg leuk om naar te kijken.

avatar van Observator
Oh, Mandy

Helemaal niet onaardig. Deed me denken aan Rovdyr (2008). Een zelfde gemoedelijkheid, kleurgebruik en vreedzame soundtrack.

Film wordt gedragen door Amber Heard die een erg sterk personage neerzet. Een oase van rust en mysterie binnen een groep feestende tieners. Feestende tieners zijn meestal mijn irritatie nr. 1 in Amerikaanse horror, maar daar had ik hier weinig moeite mee.

Verrassend? Nee. Wel iets van een plottwist. Of je het nou aan ziet komen of niet, het blijft enerzijds toch vermakelijk, anderzijds wellicht een afknapper.
Smerig? Sporadisch. De eerste slash op de boerderij was best ongemakkelijk, maar het gore gedeelte was niet heel sterk.
Vermakelijk? Ja, toch best wel. Kijkt makkelijk weg, wat onderhuidse spanning, geen 13 in een dozijn en de scéne bij het koeienkerkhof is toch redelijk briljant.

avatar van DonOswaldo
toch wel vermakelijk.. kijkt lekker weg en de plottwist op het einde droeg ook z'n steentje bij

avatar van movie acteurs
All the Boys Love Mandy Lane, klinkt als zo'n typische romantische/komedie met cliche's. Het was gek genoeg een horror en dan met zo'n titel.

Erg sfeerloos maar ook een best bizarre horror film. Erg irritante horror. Het acteerwerk is niet al te best. Alleen dat mooie weilandje is een pluspunt waard. Voor de rest is dit gewoon een prul. 1,0 voor een heel erg slechte horror film.

avatar van maxo922
Grote verassing!

Ja, het is vrijdagavond. Alleen thuis, vrienden weg, dan maar een filmpje kopen. 5 eurotjes, meenemen die hap. Verwacht een simpele, hopelijk vermakelijke slasher. Maar het is ZO veel meer!

Sowiezo heeft de film vanaf het begin al een heerlijke sfeer te pakken. De muziek, de zonnige shots. Aand de ene kant prachtig, maar het heeft ook iets zeer lugubers.

De opbouw van de film is niet bijzonder. Eenigzins langzaam, maar het wachten loont. Vanaf het begin lijkt het allemaal een simpele Slasher te worden. Maar naarmate de film goed op gang is wordt het beter. Klein pluspuntje zijn de acteurs. De typetjes waren érg typisch, maar ze acteerden zeker niet slecht. Vooral Amber heard met haar uiteindelijk zeer aparte rol.

Het uitgangspunt is niet origineel. Een simpele wraakactie. Maar dat maakte in dit geval weinig uit aangezien de ontknoping ,die veel later komt, erg goed is.

Ook een groot pluspunt aan ATBLML is de Dramatisch/Romantische kant. 2 Scenes die ik daarmee bedoel.
De scene met de donkere jongen en Mandy opweg naar het huis en de scene met mandy en chloe in de badkamer, die al wat van mandy"s aard weggeeft.

Conclusie: Een erg verrassende film, met als pluspunten: Mooie sfeer, verassende scenes en mooie beelden. Enige minpunt is dat het, het eerste halfuur te veel van een normale slasher weg heeft.

Nergens Zeer Goed, maar het is toch zeker wel goed genoeg om een dikke voldoende te scoren.

* 3,5

avatar van mrwhite
have you ever seen a more boring horror movie then this?????

tja wat moet je hier van zeggen dit verhaal is al vaak verteld natuurlijk.jonge mensen die niet om kunnen met de druk op school en dan maar besluiten om de personen die daar schuldig voor zijn af te maken alleen is het in deze film heel zwak in beeld gebracht maar het is vooral een zeer saaie domme film eigelijk.om maar te zwijgen over de dialogen die nergens op slaan.
de regiseur gaat voor mij toch het meeste de boot in waneer hij eerst geheim wilt houden wie de moordenaar is en 10 sec na de 2de moord hem plots al zingend tevoorschijn laat komen.
de film is dan nog eens zeer voorspelbaar.

ik geef deze 1,5* omdat ik dit jaar gewoon nog slechtere horror heb gezien.

avatar van 606
Viel me behoorlijk mee, en de film had een verrassend eind.
Amber is echt wel een mooie vrouw.
Acteren is ook redelijk.

3 sterren

avatar van Metalfist
It's the kind of party where everyone gets wasted

In mijn herinnering was All the Boys Love Mandy Lane een vermakelijke film. Toen ik hem gisteren in de Mediamarkt kocht (voor de spotprijs van 2 euro) zat ik nog altijd met het idee dat ik een goede koop had gedaan. Althans, tot ik thuiskwam en ik op de site keek waar ik zag dat ik de film maar 2.5* had gegeven en dat de algemene score niet veel beter was. De score strookte dus niet met mijn herinnering dus heb ik de film gisteravond maar eens opgezet.

Het was van 8 december 2008 geleden dat ik de film blijkbaar nog had gezien en in mijn recensie van toen sprak ik over het verhaal waar ik blijkbaar niet veel van moest hebben. Ondertussen paar jaar ouder, ook wel wat meer slashers gezien en ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel erg leuk was. Het script kent een aantal rare wendingen en nergens wordt het verfrissend maar ik denk dat ik gewoon een zwak voor dit soort films begin te ontwikkelen. Het begint gewoon al erg sterk met de zwembadscène waarin het effect van Mandy op tienergasten al snel duidelijk wordt. Daarna vervalt de film in een ietwat standaard plot (de keuze om de killer al ergens halverwege de 2e helft van de film bekend te maken was wel een goede keuze) maar het einde kon toch net wel iets beter. Op zich is het idee van Mandy gestoord te maken een goede zet maar iets meer informatie had niet slecht geweest. Nu krijg je enkel maar 2 psychotische tieners te zien die niet echt een beweegreden hebben om hun daden te verantwoorden (de aanleiding was er nochtans wel dankzij het boek dat Emmett vast had maar jammer genoeg wordt er niets mee gedaan). Qua plot had dit normaal gezien op een 2.5*-3* gekomen maar de film kent een te lekker sfeertje voor die score. De filter die over de film is gegoten past perfect en geeft een heerlijk bevreemdend sfeertje. Het is jammer dat de film af en toe wat slow motion kent, iets waar ik niet zo heel goed tegen kan, maar voor de rest is het wel dik in orde.

Amber Heard leerde ik voor het eerst kennen met de MMA film Never Back Down. Ik was toen helemaal verliefd geworden op haar mooie verschijning dat haar naam gegrift stond in mijn geheugen. Volgens mij was dat een aantal jaar geleden ook de reden waarom ik All the Boys Love Mandy Lane een kans had gegeven. Terecht want Heard is meer dan uitstekend in de film. Mandy Lane hoort een mooie verschijning te zijn, Mandy Lane hoort alle hoofden, zowel mannelijk als vrouwelijk, op hol te slaan en Amber Heard is dan ook gewoon Mandy Lane. Bloedmooi maar ook capabel van een sterk stukje acteren. In 2006 was Heard nog geen grote naam in filmland, daarmee waarschijnlijk dat ze hier aan meedeed, maar hier speelt ze toch al wel erg leuk. Mysterieus, mooi maar tegelijkertijd erg dodelijk. Heerlijke actrice. Er wordt ook nog een 2e blonde geïntroduceerd, namelijk Whitney Able. Ze wordt compleet weggespeeld door Heard maar kent nog altijd wel een aantal leuke scènes. Prachtig stuk trouwens waar Chloe komt aangelopen, achtervolgt door de auto en dan Mandy die haar koelbloedig neersteekt. Meestal worden dit soort films gekenmerkt door barslecht acteerwerk. Het genre staat er nogal om bekend maar eerlijk gezegd, ik zie het vaak niet. Ik heb al vaak slechtere acteurs gezien (zet een Belgische soap maar eens op) want ook hier in de film speelt heel de cast een vermakelijk rolletje. Het zijn natuurlijk geen rollen waarvoor je alles moet geven maar de tieners spelen toch allemaal stuk voor stuk sterk. Een nadeel was wel soms dat de ondertiteling gewoonweg ontbrak. Op zich geen ramp maar het was keihard aan het regenen dus ik verstond niet veel van de tekst zonder het geluid keihard te zetten. Doet geen afbreuk aan de film maar het is gewoon een waarschuwing mocht je de erg goedkope DVD van DFW kopen.

Ik moet dringend eigenlijk eens wat meer werk maken van dit genre. Vroeger heb ik het vaak, onterecht, afgekeurd want de film kent een aantal leuke stukken. Nergens vernieuwend qua kills of dergelijke maar de degelijke cast plus de fraaie sfeer zorgen voor een goede film. En Amber Heard is prachtig natuurlijk.

avatar van blurp194
Simpel maar wel grappig filmpje van het type teen slasher - en alle cliches van het genre worden braaf gebruikt. Met een mooie Mandy, leuk gespeeld, mooi gefotografeerd, en een paar toch wel wat verrassende twists in het plot.

avatar van rep_robert
Extreem saaie 'horror/thriller', wat enkel door de prachtige Heard, het mooifilmerij en een geinig einde nog het aanzien waard is. Voor de rest zou ik me maar goed wapenen voor een lange zit omdat de tienerproblemen blijkbaar belangrijker zijn, en dat ondanks de geringe speelduur.

avatar van Spetie
Een film die goed begint, dat moet gezegd worden. Het hele feestje in en rondom het zwembad heeft veel sfeer en is een goede inleiding voor de rest van de film.

Zodra de hoofdrolspelers op reis gaan, wordt de film een stuk minder. Het is niet spannend en ook qua sfeer is het allemaal wat minder, ondanks dat de regisseur er af en toe wel een hip kleurenfilter tegenaan probeert te gooien. De moorden zijn nogal standaard en vanaf dat moment wordt het allemaal wel erg standaard. Het enige leuke is dan wel, dat de moordenaar een half uur voor het einde al bekend is. Dat vond ik wel een goede zet, al is de uiteindelijke afloop wel uiterst voorspelbaar.

Amber Heard is overigens altijd fijn op te zien. Zo ook hier. Mede daardoor kijkt het allemaal nog redelijk weg. Goede horror is het echter niet.

avatar van Shinobi
Het leek net een saaie aflevering uit een tienersoap die ik aan het kijken was met uitzondering van het moorden dan.
Allereerst geen slecht voor Amber Heard, die zet Mandy Lane goed neer. Het is gewoon te wijten aan het matige script.
Waar de film best aardig begint, vervalt het al snel naar slecht eenmaal op de ranch aangekomen. Bijna saai zelfs.

Wie de moordenaar is viel ook al snel te raden. De plottwist was op zich wel oké.

Kleine 1,5 sterren.

avatar van Piratje
Met horror heeft deze film heel weinig te maken.
Thriller zou je nog even kunnen noemen, dank zei de regie.

Het verhaal in de film begint met speelse mooie schaarsgeklede in een jeugdgroep die zich oppept met drank, sex en drugs rond een privaat zwemdok. Het gaat er allemaal vrolijk aan toe tot de jalousie van de verliefden dodelijk toeslaat. Gesteund door die drugs en drank.

Tot een zestal jeugdigen zinnens zijn een afzonderlijk feestje te bouwen rond de mooie Mandy Lane waarop alle jongens verliefd zijn, maar niet geraken waar ze willen.

Het voorspelbaar plot eindigt met een aftocht.

Heel wat close-ups zorgen voor de sfeer die langdradig plot per plot vooruit helpt.

De gevechten zijn zwak en toch bloederig, terwijl het vakantieverblijf, een afgelegen ranch, alles behalve aantrekkelijk oogt.

Een film om nooit gezien te hebben. Uiterst zwak langdradig simpel verhaal en een ondermaatse vertolking.

Heel weinig te vertellen over een soort verwende losbandige jeugd die niet weet hoe met nutteloos tijdverdrijf aan zijn einde moet komen. Voor zover er een bewust einde mogelijk is.
Van ontspanning is er helemaal geen sprake. Eerder een eentonige ergernis.

Ik zou nogmaals 0,5 punt willen geven voor het vrolijke begin.
Eigenlijk gezegd vandaag een heel droevige filmavond gehad. Met hoop op beter materiaal.
Het lijkt of de inspiratie en de budgetten aan de bodem zitten.

Ai, dit was een tegenvaller.

De hele film draait, hoe verrassend, om Mandy Lane. Maar Mandy is, naast dat ze uiteraard een mooie meid is, ontzettend saai. Amber Heard deed het prima, maar Mandy zelf is gewoon te vlak. De interacties van de overige personages zijn nog best aardig om te zien, maar voor het genre is het gewoon niet boeiend.

All The Boys Love Mandy Lane is ook saai. Door de synopsis kreeg ik het gevoel dat er een soort Carrie-sausje overheen zat, maar dit was niet bepaald het geval.
Er komt eerst een lange aanloop met de nodige cliché's en wanneer de eerste dode valt is het al snel duidelijk dat Emmet de dader is. De puzzelstukjes leg je daarna snel in elkaar en dan begin je met wachten tot de 'twist' komt waaruit blijkt dat Mandy ook in het complot zit.

De grootste afknapper is dan nog dat het motief van de dader(s) gewoonweg heel onduidelijk is en je achterblijft met een gevoel alsof er iets mist. Ik vroeg me af waar ik nu de hele tijd op had zitten wachten, want het kwam maar niet.

*1.5

avatar van DVD-T
Hoe verknoei je anderhalf uur van je tijd? Kijk All the Boys Love Mandy Lane.

90 minuten is genoeg tijd om een leuke slasher te maken. Dat hebben genoeg films in het verleden en in het heden bewezen. Mandy Lane weet zich op geen enkele manier te onderscheiden van de rest. Het is een saai geheel. Na het zien van begin scene met het zwemfeestje belooft het nog wat te worden met de rest van de film. Niets is minder waar. We moeten een geheel film kijken naar platte, irritante personages, een redelijk standaard verhaaltje, lelijk geschoten beelden. Ook Heard weet weinig toe te voegen op het geheel. Mooie aanwezigheid maar verder ook weer een erg slecht geschreven karakter.

De hele film kabbelt veel te langzaam vooruit, zonder daarbij echt vooruit te gaan. Steeds weer hetzelfde. De kills vormen daarin ook niet echt een leuke afwisseling. Best inspiratieloos allemaal. Je ziet ook al van ver af aankomen wie de dader nu werkelijk is. Datzelfde geld ook voor de twist . Beetje jammer om dit er nog achter aan te plakken. Enige motivatie is ook ver te zoeken. Wel credits naar de muziek keuzes trouwens. Erg fijne tracks komen er toch wel voorbij met als toppunt de nieuwe bewerking van America's "Sister Golden Hair". Eigenlijk is de muziek het enige goede aan de film. Verder vooral een erg saaie, vervelende en sfeerloze film.

avatar van Robert1970
Wat een afknapper.
Mooie meiden zijn het wel. Maar wat een slappe film. De film is niet eens eng of spannend.
Horror is het amper te noemen.
Nee... Deze film hoef ik niet in mijn DVD/Bluray kast.

avatar van Kondoro0614
All the Boys Love Mandy Lane

Deze is helaas slecht gevallen bij mij. Ik vond de film geen Thriller waardig. Ik vond er 0% spanning in zitten. Horror kan ik wel begrijpen met het beetje bloed er in voor kwam maar goed. Erge mis stapper opzich. Al lig ik daar niet wakker van maar, wel van het feit dat de film gewoon zo ontiegelijk slecht en onlogisch in me kaar zat. Ik kon er maar geen goed verhaal aan vast knopen en alles liep door me kaar heen. Erg chaotisch dus. En dan ook nog met het 'schokkende' einde waar je helemaal niet van op keek, momenten waarvan je echt wou dat ze nooit waren gebeurt en vaak erg duister / te donker gefilmd. Er zonde jongens!

Amber Heard is denk ik toch de enigste waarvoor ik deze film keek. Wat een pracht van een dame dit. Dan is Anson Mount ook nog een goede acteur met een leuk personage en dan begint het te dalen.

Het verhaal is erg slap en flinter dun. Er is geen touw te bekennen waar je, je knoop kwijt kan en het is dus erg moeilijk om hem te blijven volgens. 90 minuten duren daarom ook extra lang en dan heb je ook nog een vreemd eind. Het concept is leuk bedacht maar viel als nog niet goed in de smaak. Er zijn ook teveel kleffe scene's die je bijna de neusgaten uit kwamen. Bah!

avatar van John Milton
"There she is boys, Mandy Lane. Untouched, pure. Since the dawn of junior year men have tried to possess her, and to date all have failed. Some have even died in their reckless pursuit of this angel."

Mandy Lane krijgt er behoorlijk van langs hier op MovieMeter, en ik moet zeggen dat ik wel begrijp waarom. Logica stond niet op één toen het script geschreven werd, lijkt het. Een karakter als Chloe is praktisch onuitstaanbaar, maar de reden daartoe lijkt volledig te ontbreken. Ook de andere tieners zijn eigenlijk vrij inwisselbaar, op Mandy Lane zelf na. Vergelijk dat eens met de karakters van Cabin in The Woods en je ziet gelijk hoe het wel en niet moet. Van Amber Heard die hier de titelrol speelt, had ik tot nog toe weinig gezien. Een klein maar memorabel rolletje als sexy teenager in Zombieland, waardoor ik vorig jaar best onder de indruk was van wat ze opeens in The Danish Girl liet zien. Mandy Lane is een rol uit die eerste categorie, in extremis. Ik ben zelf eigenlijk een brunetjesman, maar oh oh oh. Jeetje.

Waarom dan toch die voldoende? Noem het gunstig gestemd na een fijne zonnige zaterdag of mildheid naar het subgenre, noem het betoverd door Amber Heard, maar ik heb me ondanks de vele mankementen genoeg vermaakt om toch nét die voldoende te geven, zij het met opgetrokken wenkbrauwen over het feit dat ik dat doe. Ach, er zijn ergere dingen.

All the Boys want to fuck Mandy Lane

Dat zou een betere titel zijn geweest voor deze film, maar Jezus wat een slecht uitgewerkte en uitgevoerde Horror / Thriller film was dit. Zo ontbreekt het in deze film eigenlijk zowel aan verhaal, motief en plot. En op het einde heb je zoiets van "waar ging dit in godsnaam over ?".

Het enige waar het in dit verhaal (welk verhaal eigenlijk ?) om draait is om irritante en vervelende scholieren die alleen maar denken (en vooral ook doen) aan seks (en dan vooral om als eerste Mandy Lane te mogen neuken), drugs en alcohol en één of andere idioot (waarvan je al direct weet wie het is) die deze scholieren één voor één vermoord en dat zonder goede reden. Daarbij komt dan ook nog eens op het einde de achterlijke plotwending die nergens opsloeg. Kortom, je zit gewoon te kijken vanaf de eerste tot de laatste minuut (duurt circa 85 minuten), naar een film die slaat als een tang op een varken.

Hierdoor weet deze film ook niet te vermaken en te boeien (laat staan dat het ergens spannend wordt) en blijf je na het einde alleen maar achter met vraagtekens. Omdat de cast zeer irritant en vervelend is, heb je ook totaal geen band met de personages (Garth, gespeeld door Anson Mount, die min of meer op de jongeren moet passen, is nog het meest sympathieke personage) en juich je het alleen maar toe als weer eentje wordt vermoord (soms best grof en bruut). Hoewel ze ook behoorlijk irritant en vervelend was, vond ik het voor de zwaar behaarde, althans van onderen (daar ging ze na kritiek van iemand op een gegeven moment ook iets aan doen op het toilet ), Chloe (gespeeld door de best mooie Whitney Able, die ook in één scene topless is te bewonderen) wel een beetje jammer, want het is gewoon zonde om zoiets moois te vermoorden Nadat zij als laatste van de irritante en vervelende scholieren vermoordt wordt op verrassende wijze, loop je tevens tegen het achterlijk plot aan en voor Chloe was het tevens letterlijk en figuurlijk tegen een mes aanlopen.

De eerste helft van het verhaal is saai, flauw, langdradig, irritant en vervelend, want daar draait het werkelijk alleen maar om seks, drugs en alcohol. Opzicht heb ik niets tegen seks (sterker nog, ik juich het juist toe in films), maar in deze film sloeg het gewoon nergens op en leek het eigenlijk ook het enige waar de hitsige scholieren aan dachten (zo wordt zelfs één van de jongens in een auto met andere personen, die het ook nog normaal vinden, afgetrokken door een meisje, waarbij de scene wel nog netjes met een landkaart werd afgedekt) en dat gaat natuurlijk al snel vervelen. In de tweede helft van het verhaal draait het vooral om het één voor één vermoorden van de scholieren, terwijl daar juist geen enkele spanning of verrassing bij zat want na de tweede moord wordt al duidelijk wie de dader is en hij wordt daarna ook gewoon in beeld gebracht (ook als dit laatste niet werd gedaan wist je wel wie de dader was, want het lag gewoon voor de hand). Dus aan speculaties liet deze film niets over, m.u.v. misschien wel de achterlijke plottwist op het einde die gewoon te belachelijk voor woorden was en mede omdat beide personen hadden afgesproken om daarna zelfmoord te gaan plegen, waar eentje dus van terugkomt en er dus ruzie onderling ontstaat, met als gevolg dat één van de twee het niet zal overleven.

De dertien in een dozijn cast kon me totaal niet bekoren en bestond eigenlijk ook alleen maar uit vervelende en irritante personages. Enkel en alleen hoofdrolspeelster Amber Heard (in de rol van het nette en lieve meisje Mandy Lane, die alle jongens het hard op hol doet slaan en met name hun penis) en Whitney Able (in de rol van Chloe die zichzelf heel mooi vindt) konden me nog enigszins interesseren en dan ook puur en alleen vanwege hun schoonheid en vooral natuurlijk Amber Heard in haar eerste hoofdrol in een film.

Al met al gewoon een irritante en vervelende (misschien wel de twee sleutelwoorden voor deze film) Horror / Thriller film zonder een goed verhaal, motief en plot, maar wel met vraagtekens. Deze film is dan ook gewoon zonde van mijn tijd geweest en krijgt daarom ook van mij het laagste punt wat je maar kan geven, namelijk 0,5*.

avatar van Shadowed
Vreemd.

Vrij stompzinnige film dit. Amber Heard is zeker een positieve verschijning, begrijp me niet verkeerd. Maar dat de film zich concentreert over een stel geobsedeerde tieners, allemaal voor 1 meid, dan gaat het wel wat de mist in.

Van de man die ons later het best sterke 50/50 bracht, is dit een behoorlijke tegenvaller. Qua horror en slasher zit het nog wel op zijn plaats, maar het verhaal is gewoon zo belachelijk dat je eigenlijk niets serieus neemt. Het is daarnaast ook nergens spannend en begint met de minuut stompzinniger te worden.

Grote tegenvaller deze film. Had in elk opzicht beter gekund, vooral het verhaal. Heard is een mooie vrouw, maar zelfs hier kan ze niets mee. Net als de rest, het is allemaal maar matig gebracht.