They Call It Sin (1932)

Alternatieve titel: The Way of Life

geregisseerd door Thornton Freeland
met Loretta Young, George Brent en Una Merkel

Gedurende een zakenreis heeft Jimmy Decker, die verloofd is met de dochter van zijn werkgever, nog tijd over voor een romance met de kerkorganiste Marion Cullen uit een klein dorp. Marion volgt Jimmy naar New York om een nieuwe start te maken, maar zij komt achter Jimmy's verloving. Met haar aantrekkelijke uitstraling en talent vindt Marion een baan bij theaterproducent Ford Humphries. Kan Marion haar werkgever weerstaan, kan ze het opnemen tegen de nu getrouwde Jimmy, trouwen met haar oprechte bewonderaar Tony Travers of moet ze een overtuigd levensgenieter worden?

Leuke film over een jonge vrouw, die in het voetspoor van een passerende minnaar van het platteland naar New York trekt om daar te ontdekken dat de man op het punt staat om te trouwen met een andere vrouw. Klein filmpje, helemaal gebouwd rondom Loretta Young en met een aardige bijrol (zoals zo vaak) voor Una Merkel. Wat de suggestieve titel met de inhoud van de film te maken heeft, is mij een raadsel.