They Call It Sin (1932)

Alternatieve titel: The Way of Life

1 stem

geregisseerd door Thornton Freeland
met Loretta Young, George Brent en Una Merkel

Gedurende een zakenreis heeft Jimmy Decker, die verloofd is met de dochter van zijn werkgever, nog tijd over voor een romance met de kerkorganiste Marion Cullen uit een klein dorp. Marion volgt Jimmy naar New York om een nieuwe start te maken, maar zij komt achter Jimmy's verloving. Met haar aantrekkelijke uitstraling en talent vindt Marion een baan bij theaterproducent Ford Humphries. Kan Marion haar werkgever weerstaan, kan ze het opnemen tegen de nu getrouwde Jimmy, trouwen met haar oprechte bewonderaar Tony Travers of moet ze een overtuigd levensgenieter worden?

avatar van Dogie_Hogan
Binnenkort op DVD.

Leuke film over een jonge vrouw, die in het voetspoor van een passerende minnaar van het platteland naar New York trekt om daar te ontdekken dat de man op het punt staat om te trouwen met een andere vrouw. Klein filmpje, helemaal gebouwd rondom Loretta Young en met een aardige bijrol (zoals zo vaak) voor Una Merkel. Wat de suggestieve titel met de inhoud van de film te maken heeft, is mij een raadsel.

avatar van John Milton
BBarbie schreef:
pfff, ik was even in de war. Ik dacht dat je Una O'Connor bedoelde. Ik denk al, dat kán toch niet!? Maar de gewaagde pre-code die de titel doet vermoeden, is het dus niet?

Nee, John Milton, het is wel degelijk Una Merkel (in de jaren '30 vaak sidekick van de hoofdrolspeelster). En het is een bijzonder braaf pre-code filmpje, waaraan Hays c.s. zich niet gestoord zou hebben.
Ik ben met ruime tussenpozes mijn geheugen over voormalige Hollywoodsterren een beetje aan het opfrissen en in dat kader ben ik bij dit filmpje van Loretta Young terecht gekomen.