The Gang's All Here (1943)

Alternatieve titel: The Girls He Left Behind

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Busby Berkeley
met Alice Faye, Carmen Miranda en Phil Baker

Andy Mason is een echte playboy die binnenkort het leger in zal moeten gaan. De avond voor zijn vertrek weet hij showgirl Eadie Allen te verleiden. Dingen lopen uit de hand wanneer zij voor hem valt en het niet bij die ene avond laat.

deze film vond ik eigenlijk niet slecht, maar het stelde me wel teleur. veel teveel gepraat en te weinig hoge camerashots. Berkeley probeerde nog wel zijn oude kunnen kort te herhalen, maar mij wees dat meer op een falen dan op een verbetring of zelfs repetitie. ongetwifeld waren de laatste shots in die tijd hoogtechnologische stunts, maar mij liet het koud.

Dick2008
De soundtrack kende ik al, nu eindelijk deze film eens gezien. Zoals ik al verwachtte is het niet zo'n beste film. Ben geen liefhebber van dit soort films. Vooral de muziek is vaak luidruchtig en de manier waarop het verhaal wordt neergezet is verre van amusant. Dat is in deze film dan ook weer het geval.
De aanleiding was gewoon om Benny Goodman met zijn orkest te zien. Benny zingt ook, niet zo heel bijzonder, want dat deed hij wel vaker om een vocalist uit te sparen. Wel jammer dat de muzieknummers vaak worden afgebroken. Maar op dit punt was de film leuk om te zien. Al was Carmen Miranda in de muzieknummers ook zeker de moeite waard.
Dat de film in kleur is eveneens een pluspunt. Vooral bij de dansnummers. Het beeld ziet er veel moderner maar vooral rustiger uit dan in die zwart-wit films en zeker als de Berkeley-girls in actie komen. Misschien niet zijn beste shownummers maar ik vind deze toch net zo goed mooi om te zien. Wel stoorde ik me aan het gezang van Alice Faye.
Kan het wel begrijpen deze film, 1943, dus zo'n film moest dan ook vrij snel in elkaar gezet worden en niet teveel kosten, want naast het amusement moest het vooral geld opleveren in de vorm van war-bonds. 2.0.

avatar van Toon1
Wat een lage scores zeg... En dat voor het hoogtepunt uit Busby Berkeley's carriere! Het is niet zomaar een herhaling; integendeel, Berkeley gaat hier verder dan hij ooit gegaan is. Het tutti frutti nummer van Carmen Miranda is al fantastisch, maar het eindnummer is helemaal waanzinnig. Nog nooit zoveel surrealisme in een Hollywood film gezien! Daarnaast is Miranda an sich al een reden om deze film te zien, en ook Edward Everett Horton zet zoals gebruikelijk een heerlijke bijrol neer. En dan heb ik het niet eens over Benny Goodman en Alice Faye gehad, die destijds toch eigenlijk de sterren van deze film waren. Zij staan wat mij betreft helemaal in de schaduw van eerstgenoemden. Wat mij betreft gewoon een essentiele musical uit klassiek Hollywood. 4.5*

Dick2008
Deze (vergeten) film is (al heel lang) op dvd verkrijgbaar. En is in kleur waardoor de shownummers goed tot hun recht komen.

Dick2008 schreef:

Alice Faye heeft zware stem dus niet zo gek dat zo ook laag zingt. Het lijkt me een voortzetting van de Faye/Carmen Miranda, Fox-musicals, alleen zit er nu ook wat in à la Stage Door Canteen en die oude Berkeley-musicals. Ik vond de kleur aan het einde niet zo goed werken.
Benny zingt nog best aardig en wat staan de bandleden dicht bij die dansende mensen. Het laatste gedeelte, zoals gewoonlijk is allemaal wel leuk om te zien (Paducah) en zoals met die kinderen (Polka Dot Polka). Toch blijft het verder maar een saaie film. Wel een klein beetje gestegen in waardering 2.0/3.0