• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.797 stemmen

The Long, Long Trailer (1954)

Komedie | 103 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Vincente Minnelli

Met onder meer: Lucille Ball, Keenan Wynn en Desi Arnaz

Gesproken taal: Engels en Spaans

Plot The Long, Long Trailer

"M-G-M's Miles Of Smiles! And In Color Too!"

Tracy en Nicky (gespeeld door de ook in werkelijkheid getrouwde Ball en Arnaz) vertrekken op huwelijksreis met een onmogelijk lange caravan die voor de nodige complicaties zorgt. Eenmaal onderweg blijkt het leven in de vrije natuur ook niet zo idyllisch als verwacht.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Aunt Anastacia

Mr. Judlow

avatar van Dk2008

Dk2008

Deze film begint met een prachtige melodie. Wat de film verder betreft: vind je 'I love lucy ' leuk dan is deze film ook best te doen.

avatar van Dk2008

Dk2008

Heb deze in het verleden van de BBC opgenomen, maar de video toch weer gewist. Ik begrijp nu waarom. Kon hem nu voor de tweede keer bekijken.

Om Lucille Ball en Desi Arnaz samen in een film te zien is natuurlijk de aanleiding geweest, maar een derde keer zit er niet in.

De film opent met de titelsong Breezin' along with the breeze, die Lucille en Desi ook nog eventjes in de film zingen. De twee doen hun best om er een leuke film van te maken, maar vaak doen ze teveel hun best waardoor maar af en toe echt leuke momenten. Erg veel ruimte krijgen ze niet en bovendien is de film heel studiomatig. Het laatste gedeelte maakt nog veel goed.

Eigenlijk gewoon weer een film van één keer kijken maar meer ook niet. 3.0

avatar van hannes64

hannes64

• 1901 berichten

Gewoon een lekkere feelgood, voor wie d`r van houd.

Zag em laatst, en kan niet zeggen dat ie slecht is.

avatar van bunkerboy

bunkerboy

kan mij zeer goed bekoren en ja i love lucy show is voor mij nog altijd zeer goed

prachtige details zoals Trailerbrakes First .... te bedienen met een afzonderlijke hendel ....

de scene in de camping is toch subliem maar ja i love the fifties

avatar van Mescaline

Mescaline

Heerlijk tuttig en feel-good zoals vooral de jaren 50 dat konden! Mooie beelden en vooral erg kleurrijk en sfeervol. Ik begin nu toch ook wel steeds meer benieuwd te worden naar I love Lucy, want ik mag Lucille Ball wel.

Zeer vermakelijk filmpje, weinig mis mee.

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

Nog zo'n film waar je op voorhand al weet dat alles in het honderd loopt. En in die tijd was het begrip ADHD nog niet bekend, maar sommige van die dames hadden er toen ook al last van Als jong ventje keek ik wel eens naar de oude Lucille Ball shows. En al bij al is deze gekkebekken-trekkende tante toch wel een aantrekkelijk ogende vrouw. Leuk vertier uit de oude doos in ieder geval.

avatar van clubsport

clubsport

Mooie combi van road movie feel good film en herkenbare humor ( zeker voor degene die bekend zijn met caravan vakanties) .

Desi arnaz kende ik niet als acteur maar hij houd zich prima staande naast Lucille ball die weer heerlijk komisch op dreef is .

De zwijgscene na hun eerste serieuze ruzie onderweg is hilarisch .

scorsese

Goeie film over een pasgetrouwd stel die besluiten met een grote caravan op reis te gaan. Misschien wat voorspelbaar allemaal, maar wel vermakelijk over de hele linie. Genoeg leuke ontwikkelingen, waarbij ook genoeg valt te lachen. Uiteraard zijn Lucille Ball en Desi Arnaz uitstekend op elkaar ingespeeld. De lange finale op de berg is zelfs spannend te noemen.