A Blueprint for Murder (1953)

Mystery / Film noir

geregisseerd door Andrew L. Stone
met Joseph Cotten, Jean Peters en Gary Merrill

Whitney Cameron koestert een diepe en duurzame affectie voor zijn mooie schoonzuster Lynne Cameron. Wanneer één van Lynne's stiefkinderen sterft, wijst de autopsie erop dat het kind werd vergiftigd. Ondanks zijn gevoelens voor Lynne kan Whitney het niet helpen dat hij haar verdenkt verantwoordelijk te zijn voor de dood van het kind. Hij vermoedt ook dat ze van plan is de andere kinderen nog te vermoorden zodat zij de enige erfgename van het landgoed van haar recente echtgenoot wordt.