Morris from America (2016)

Alternatieve titel: Morris aus Amerika

Duitsland / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Chad Hartigan
met Craig Robinson, Markees Christmas en Carla Juri

De dertienjarige Afro-Amerikaanse Morris heeft een nogal moeilijke relatie met zijn vader Curtis, tijdens zijn puberteit. Ze wonen nog maar pas in Heidelberg, Duitsland, een stad met een rijke geschiedenis maar weinig diversiteit. Morris wordt verliefd op Katrin, een lokaal Duits meisje en zijn tumultueuze verhouding met haar zorgt er voor dat hij meer over zichzelf ontdekt en zorgt ook voor een nieuwe dynamiek in de relatie met zijn vader.

avatar van Jeilloc
'That bunny-ear giving motherfucker'

Grappig en interessante film over een 13-jarige Amerikaanse jongen en zijn avonturen in Duitsland. Craig Robinson speelt een geweldig sterke rol in deze film. Jammer van de korte speelduur.

3'5*/5*

Beetje doorsnee.

Toegegeven, de muziekkeuze is iets volwassener (al begon de "techno" naar het einde toe wel wat té melig te worden) en de relatie tussen Robinson en Christmas (ocharme het ventje) is best tof, maar dat is eerder bijzaak in het grotere geheel.

Uiteindelijk gaat het om Christmas die als jong hiphopliefhebbertje in het vreemde technominnende Duitsland terecht komt en zich daar niet zo thuisvoelt. Tot hij bevriend raakt met een meisje dat hem lichtelijk mee het verkeerde pad ophelpt.

Wat dan volgt is wat jong drama dat niet al te best is uitgewerkt. Erg plichtsmatig en makjes, vooral erg veel flauwe clichés en een einde dat ook best ongeïnspireerd aanvoelt. Het is jammer, want de film heeft toch best z'n momenten en wanneer Robinson en Christmas hun ding mogen doen is het ook best grappig.

Oh, en Robinson's personage heeft zich aardig laten gaan als hij ooit voetbal gespeeld heeft.

avatar van missl
Veel muziek en de scenes tussen vader en zoon zijn wel leuk, de rest is wat saai.