Hack! (2007)

Horror / Komedie
100 minuten (USA) / 86 minuten (USA (stripped version))

geregisseerd door Matt Flynn
met Danica McKellar, William Forsythe en Sean Kanan

Wanneer Vincent King (Sean Kanan) en zijn vrouw Mary Shelly (Juliet Landau) overeenkomen een groep biologiestudenten op hun verlaten tropisch eiland te ontvangen betekent dit voor hen een verwezenlijking van een lang gekoesterde wens. Gecoördineerd door Mr. Argento (Mike Wittlin) - de biologieleraar - en universiteitsmedewerkster Emily Longley (Danica McKellar) arriveert het groepje studenten dan ook op het eiland waar zij vriendelijk ontvangen worden door de gastheren. Mary is een aspirant filmmaker en neemt al snel de camera ter hand om hun geniepige plannetje ten uitvoer te brengen: de studenten zullen een hoofdrol gaan spelen in hun nieuwe 'slasher'-film, een reality horror-film. Al snel worden de studenten opgejaagd in de alom bekende stijl van de klassieke horror-films. Een voor een verdwijnen de studenten op bloedige wijze. Spoedig dringt het tot hen door dat zij deelgenoot zijn geworden van een macaber schouwspel. Er zullen dringend oplossingen moeten komen om hieraan te ontsnappen en heelhuids het eiland te kunnen verlaten.

avatar van Halcyon
Leuke trailer, lijkt wel een combinatie tussen April Fool's Day en Copycat. M'n interesse is gewekt .

avatar van Spartaan1986
Klinkt vrij interessant. De cast is redelijk

avatar van Brianna
hmm, ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden, niet slecht, maar zeker ook niet goed, soms matig geacteerd. Naapingen van horrors, moet soms ook komisch zijn. Niet echt mijn film. 2.5

Tja....eigenlijk was het wel jammer dat ik tijd heb besteed om deze film te kijken. Het acteren liet te wensen over, het verhaal was heel voorspelbaar, niet een echt schrikmoment te bespeuren. Het verhaal was opzich wel interessant, misschien had een andere regisseur deze film moeten maken om het spannender te maken. Ik geef niet meer dan 1 ster.

avatar van dope
De stripped version duurt lang genoeg! Toch beter dan verwacht

avatar van Boeikens
Redelijk.

Een lekker gore slasher, zelfs de stripped version.
Er komen ook wat komische momenten voor maar de spanning was eerder aan de zwakke kant.
Het acteren was zeker niet goed maar eerder bijzaak in dit genre.

avatar van TinkerTex
Redelijk amusante horror die zichzelf geen moment serieus neemt en vooral gericht is op hommages naar andere klassiekers. Lekkere overdreven effecten, personages met namen als Mary Shelley en nog veel meer knipogen; zelfs via de soundtrack.

Die overdreven montagefilters was ik op een gegeven moment wel beu en na verloop van tijd werd de onzin wel erg hoog opgestapeld. Desondanks een vermakelijk horrorfilmpje.