Trapped (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Luis Mandoki
met Charlize Theron, Kevin Bacon en Courtney Love

Joe Hickey denkt dat hij een geweldig plan heeft: een rijk kind ontvoeren, het kind 24 uur vasthouden en de moeder onder controle houden terwijl de vader die op reis is het losgeld betaalt. Het gaat echter niet allemaal zoals gepland wanneer hij de Jennings-familie uitkiest voor zijn plan: hun dochter Abby heeft last van astma, en de Jenningsjes ontdekken meer dan Hickey wil dat ze weten.

avatar van Elkie Brooks
Actie, spanning het zit er allemaal in. Vind het een kadootje om een kleine Dakota Fanning te zien spelen. Kevin Bacon geknipt voor de rol. Zeker een aanrader.

avatar van kuiponok
Prima Actie / Thriller die mij geen moment verveeld heeft, plus natuurlijk een zeer goede cast.

avatar van wendyvortex
Bovengemiddelde kidnapfilm.
We hebben er in de loop der jaren wel aardig wat gezien, maar deze heeft vaart, thrills en de dramatiek blijft binnen de perken.
De seksuele avances van Kevin Bacon zijn wel een beetje onverklaarbaar, Courtney Love's rolletje hangt er een beetje bij, maar Pruitt Taylor Vince is weer helemaal geweldig als ontvoerder Marvin.

avatar van ILDIB
Bacon is meester in het spelen van een eikel. Spanning is er wel, maar het verhaal rammelt aan veel kanten. Kan iemand me uitleggen waarom ze van normale "kidnaps" ineens uit wraak kidnappen?

Die vader was overigens 100% ongeloofwaardig in zijn rol...

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Charlize Theron en ook
een bekende acteur Kevin Bacon ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Een beetje te snel camerawerk...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Snelle snack.

Het popcorngehalte is hoog en het verstand dient vooral niet te veel worden gebruikt tijdens dit misdaadverhaal, maar Bacon en Theron zijn de smaakmakers in dit verder vrij standaard uitgevoerde kidnapverhaal. Des Holywoods en voorzien van veel geschmier, maar een snelle trek stillend is dit cinema-tussendoortje wel.

Goed.

avatar van david bohm
De jonge Dakota Fanning steelt wat mij betreft de show in deze clichématige kidnapfilm. Had liever gezien dat zij en haar ontvoerder Marvin wat meer airplay hadden gehad.
Prima kijkbaar filmpje hoor, daar niet van maar niet bijzonder of origineel.

Deze psychologische thriller overtuigde het eerste twee-derde gedeelte het meest, vooral door een sterk opererende cast en mede door een bijzonder effectief cameragebruik. Het verhaal, over de verschrikkelijkste uren in het leven een echtpaar speelde zich binnen 24 uur af. Jammer van het middelmatige einde.

avatar van arno74
Deze stond al jaren in de planning bij mij. Het verhaal klonk spannend en sprak me wel aan, maar de wat matte reacties weerhielden me ervan om deze snel te bekijken. Ik vond het helaas een vrij doorsnee en clichématige thriller met zowel qua script als acteerwerk weinig overtuigingskracht. De spanning werd zo geforceerd dat het bij mij helemaal niet werkte en de film alleen oninteressant maakte. Wel leuk om de kleine Dakota Fanning (I Am Sam) in een kleine bijrol voorbij te zien komen, maar zoals hier al vaker is gezegd was die rol te klein om de film te redden. 2*

Goede thriller met een prima cast, ook de jonge Dakota Fanning speelt hier puik.
Kan niet zeggen dat ik me heb verveeld bij deze film, vond het verhaal wel prima.

avatar van Tiany
Geen slechte thriller, goede hoofdrol acteurs, de kleine Dakota Fanning is een natuurtalent.
Het einde van de film is bij z'n haren getrokken,