Hard (1998)

Thriller

geregisseerd door John Huckert
met Noel Palomaria, Malcolm Moorman en Charles Lanyer

Los Angeles wordt opgeschrikt door een seriemoordenaar die het gemunt heeft op homoseksuele prostitués. Detective Raymond Vates en zijn partner detective Tom Ellis worden op de zaak gezet. Vates, die zijn homoseksualiteit verborgen houdt voor zijn collega's, ontmoet al spoedig Jack, de seriemoordenaar, die als ultieme prooi Vates op zijn lijstje heeft staan. Wanneer Jack de politie-badge van Vates weet te ontfutselen en die laat slingeren bij zijn volgende slachtoffer, wordt het al snel duidelijk wie de touwtjes in handen heeft.

De 'unrated director's cut' versie gezien en die loog er niet om: vol geweld, bloed, hardvochtigheid, wreedheid en homoseks. Over politie en straatprositutie. Over homofobie en zelfacceptatie. Produktie en montage van uitstekende kwaliteit, interessant en niet voorspelbaar. Geweldige drama-thriller.