Minagoroshi no Kenjû (1967)

Alternatieve titel: Massacre Gun

Japan
Misdaad / Actie

geregisseerd door Yasuharu Hasebe
met Tatsuya Fuji, Jirô Okazaki en Jô Shishido

Ryuichi Kuroda werkt voor de Akazawa-groep, en wordt door zijn baas gedwongen een vrouw van wie hij houdt te elimineren. De jongste broer van Ryuichi, Saburo, is een veelbelovend bokser en traint op de club waar de controle bij de Akazawa-groep ligt. Als hij het nieuws over zijn oudere broer hoort, komt hij in opstand door te dreigen naar een andere boksclub te verhuizen. Voor deze actie wordt Saburo gestraft, waardoor hij het boksen zal moeten opgeven vanwege verminkte handen. Samen met hun middelste broer Eiji, een heethoofdige nachtclubeigenaar, trekken de drie ten strijde tegen de Akazawa-groep.

avatar van McSavah
Enorm coole film. Dit is de vierde 67'er waar ik Jô 'hamsterwangen' Shishido in een dergelijke rol zie en het blijft telkens genieten. Dit is tot nog toe een van de beste in zijn soort. Uitstekende regie, goed ingedeeld, fijne pace, stijlvol en dynamisch camerawerk, sfeervolle locaties en een lekkere jazzy score eroverheen. De clichés worden grotendeels vermeden, maar de bekende Nikkatsu noir elementen zijn hier zeker terug te vinden. Geen lolligheid als in een Seijun Suzuki, maar vooral het rauwe randje (wie wordt daar als schild gebruikt?) en het stijlvolle en coole karakter van de film maakt dit tot weer zo'n onbekend pareltje!

avatar van Richard_Voorhees
Ik heb hier net de trailer en wat andere fragmenten via youtube van gezien. Ziet er knap geschoten uit. Deze verschijnt 6 april via Arrow Video in een beperkte oplage van 3000 stuks.

avatar van Mochizuki Rokuro
Richard_Voorhees schreef:
Deze verschijnt 6 april via Arrow Video in een beperkte oplage van 3000 stuks.