Nada Sô Sô (2006)

Alternatieve titel: Tears for You

Japan

geregisseerd door Nobuhiro Doi
met Satoshi Tsumabuki, Masami Nagasawa en Kumiko Aso

De 8-jarige Yotaro krijgt een stiefzusje, Kaoru, wanneer zijn moeder met een jazz-muzikant trouwt. Wanneer Kaoru's vader de familie verlaat en Yotaro's moeder ook nog eens ongeneeslijk ziek wordt, vraagt moeder hem voor zijn zusje te zorgen..

avatar van NKyou
Typisch Japans, met de heerlijk nodige dosis cultuur en informatie over Okinawa erin. Had echt briljante subs, waar een hoop weetjes naast de normale ondertiteling naar voren kwamen.

Verhaaltje is erg standaard, zit vol met clichés en elke beweging is wel te verwachten. Vrij dramatisch allemaal, met weinig of geen echt mooie uitschieters. Maakt verder niet echt uit, het stoorde mij weinig in ieder geval. Verveelt nergens en blijft onderhoudend.

Lekker tussendoortje voor diegene die er maar geen genoeg van kan krijgen...

avatar van Villevalo23
De subs zijn inderdaad een leuke bijkomstigheid!
Mooie film over de liefde tussen half-broer en zus. Misschien niet de meest vernieuwende film, wie een beetje bekend is met Japanse en trouwens ook Koreaanse drama's zal bij deze film elke seconde weten waar het verhaal heen gaat maar toch zeer de moeite waard.
Wat de film doet, doet hij goed en zeker een aanrader voor liefhebbers van dit genre.

Mijn filmblog

avatar van Onslaught
Goede Japanse drama film.

Nobuhiro Doi levert met Nada Sô Sô dan wel geen vernieuwende of hele sterke drama af, maar weet toch 2 uren te boeien door ons te laten meeleven met stief-broer Yotaro en stief-zus Kaoru.

Zeer fijn om naar te kijken en een aanrader voor mensen die wel houden van een drama op z'n tijd.

Zoals de Engelse titel al doet vermoeden een rasechte tranentrekker. Ontroerend romantisch drama. Boeiend, mede dankzij het uitstekende acteerwerk van de beide protagonisten. Na de slotcredits volgt nog een alleraardigste uitsmijter.