Overlord (1975)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog

geregisseerd door Stuart Cooper
met Brian Stirner, Davyd Harries en Nicholas Ball

Overlord combineert archief films met nieuw materiaal om het verhaal van Thomas te vertellen. Thomas is een jonge Britse soldaat die wordt getraind om tijdens de Tweede Wereldoorlog naar Normandie te gaan. Tijdens deze periode heeft Thomas dromen en visies over zijn mogelijke toekomst en uiteindelijke dood.

De combi van archiefbeelden (Die overigens uitmuntend waren) met het verhaal rond de ene hoofdpersoon, werkte vooral storend.