Overlord (1975)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog

geregisseerd door Stuart Cooper
met Brian Stirner, Davyd Harries en Nicholas Ball

Overlord combineert archief films met nieuw materiaal om het verhaal van Thomas te vertellen. Thomas is een jonge Britse soldaat die wordt getraind om tijdens de Tweede Wereldoorlog naar Normandie te gaan. Tijdens deze periode heeft Thomas dromen en visies over zijn mogelijke toekomst en uiteindelijke dood.

avatar van streeter
Het klinkt heel interessant, maar ik vond de uitvoering een grote teleurstelling. De oude scenes zijn leuk om te zien maar het nieuw gefilmde materiaal vond ik bijna waardeloos.
* 1/2 voor het originele concept.

De film was jarenlang nergens te zien maar werd recent opnieuw uitgebracht en is sinds kort op DVD van Criterion.

Prima film, geeft het gevoel weer wat de soldaten meemaakten in de aanloop naar D-day. Het tussenvoegen van echte beelden is interessant vanuit militair oogpunt...de film op zich is niet zo spannend.

avatar van GuidO96
Aparte oorlogsfilm afgewisseld met echte beelden. Relaties worden kort uitgelicht, is ook niet te verwachte met de korte duur.

De essentie is goed en geeft een goed inzicht in het verhaal.
Aanrader voor oorlogfilm liefhebbers

avatar van Darbie
Politiek, Religie en Economische Belangen zorgen voor oorlog.

En nooit omdat gewone mensen dat willen.

De combi van archiefbeelden (Die overigens uitmuntend waren) met het verhaal rond de ene hoofdpersoon, werkte vooral storend.