50 Ways of Saying Fabulous (2005)

Nieuw-Zeeland

geregisseerd door Stewart Main
met Andrew Patterson, Harriet Beattie en Jay Collins

Nieuw-Zeeland, een lange hete zomer in 1975. De 12-jarige Billy staat op het punt te ontdekken dat opgroeien een stuk verwarrender is dan hij ooit heeft gedacht. Billy, de enige zoon van een boer, merkt dat hij niet echt past bij de andere jongens op zijn school die alleen maar willen vechten en rugby spelen. Hij probeert net als hen te zijn, maar merkt dat hij totaal niet geschikt is om rugby-speler te worden. Billy droomt van een leven in de ruimte. Hij wil Lana zijn, de ster uit zijn favoriete sci-fi serie. Met de komst van Roy, het pispaaltje van de klas, en de knappe Jamie, hulp op de boerderij, komt Billy's vriendschap met de stoere Lou, zijn beste vriendin, onder druk te staan. Zijn leven verandert voorgoed.

avatar van dray
Een aardige film, maar zeker niet bijzonder..

avatar van Lui
Lui
Best een aardige film dit is een typische filmhuis film. Zeer matig acteerwerk, en een simpel plotje.

In dit trage, subtiele, speelse, wat over de top, coming-of-age drama over het ontdekken van je (homo)seksualitiet, seksuele fantasieën, misbruik en tevens over emotionele onvolwassenheid, hebben volwassenen nauwelijks een rol; zelfs het landschap van Nieuw-Zeeland en de warme jaren zeventig kleuren zijn belangrijker.

avatar van cantforgetyou
Best een leuke film. Wel echt op kinderniveau. Maar goed te pruimen. De kinderen spelen aardig en het sfeertje komt goed over. Jammer van de clichés. Altijd maar weer het de overdreven nichterige spel van de jongen die homo gevoelens heeft. Alsof er geen homo's zijn die gewoon net zo hetero overkomen als een hetero.