• 8.349.874 stemmen

Marie Baie des Anges (1997)

Drama / Romantiek | 90 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titel: Marie from the Bay of Angels

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Manuel Pradal

Met onder meer: Vahina Giocante, Frédéric Malgras en Nicolas Welbers

IMDb beoordeling: 6,0 (588)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 20 mei 1998

Plot Marie Baie des Anges

"A story of haunted youth."

Twee tieners, Marie en Orso, worden verliefd op elkaar. Om rust te vinden vluchten ze naar een eilandje buiten de kust van Frankrijk, maar Orso's misdadige verleden begint aan hem te knagen en hij dreigt te vervallen in zijn oude gebruiken.

imageimage

avatar van Yak

Yak

Ik kan me niet onttrekken aan enige niet waar gemaakte pretenties van deze film (wat ál te artsy-fartsy), maar desalniettemin was het mooi ding. Met, ik blijf er gevoelig voor, een ongelooflijk mooie titel - voor mij vaak een reden om een film te gaan zien.

avatar van Bloompje

Bloompje

op 7 december te verkrijgen op DVD.

avatar van Talitha

Talitha

Veel mooie beelden en sfeer, uit zuiden van France Riviera. Marie, mooie puber, valt in smaak bij gelegerde Amerikanen ... maar raakt verveeld ... weinig dialogen, soms beetje voorspelbaar. Haar avontuur wel mooi weergegeven door Manuel Pradal.

avatar van mikey

mikey

Saaie film met typisch franse semiartistieke inslag dat niet uit de verf komt. niet huren. 1

avatar van 93.9

93.9

Interessante regisseur. Dankzij zijn Franse paspoort weet hij van zijn enerverende stories steeds dat net beetje meer te geven dan zij Amerikaanse broeders.

avatar van snefroe

snefroe

Je kunt een film met je hoofd bekijken of met je hart.De eerste categorie kijkers zal deze film niets aan vinden, voor de tweede categorie valt er meer te halen.Waar gaat het leven om? Om te voldoen aan maatschappelijk gedefinieerde normen of die van jezelf( hetgeen vaak verbazend dicht bij elkaar ligt ), of om leven, dicht bij de magie van het moment te komen. Misschien is mijn interpretatie van het vertoonde strikt persoonlijk maar deze film bereikt voor mij wat optie 2 betreft een optimaal punt.Bezwerende film voor wie daar gevoelig voor is, voor liefhebbers van concrete themas en plotten is het zoppo. Pluspuntje ook nog voor mooie Vahina.