The Seeker: The Dark Is Rising (2007)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door David L. Cunningham
met Alexander Ludwig, Ian McShane en Christopher Eccleston

Will Stanton verandert op zijn veertiende verjaardag. Hij ontdekt dat er om hem heen vreemde, onverklaarbare dingen gebeuren. Hij blijkt dingen te zien die de meeste mensen niet zien en hij kan door de tijd reizen. Hij is een van de Ouden, de eerste die in vijfhonderd jaar geboren is en ook de laatste. Hij moet zich wijden aan de strijd tussen licht en duister. Het is de taak van Will om zes tekens van licht op te sporen, zodat het duister overwonnen kan worden.

avatar van edejong
Belachelijk slechte film, ik heb de boeken dan wel niet gelezen, en dat ben ik ook niet meer van plan. Acteerwerk is ook zeer onder de maat. Geen aanrader, voor niemand! 1*

avatar van zjandannybob
edejong schreef:

je hebt helemaal gelijk, het acteren was zeer slecht. En de film zat echt te lecht inelkaar om er ook maar iets leuks van te kunnen maken.

2* voor de enkele mooie effecten

avatar van Miss Sway
Ik had al zo mijn twijfels. Als een( fantasy-) film goed ontvangen word, slaat de film wereld altijd zo door in het betreffende concept waardoor er veel slechte soorten op de markt komen. Ik ga 'm dan ook maar niet kijken. Wellicht ontzettend leuk voor kids.

Raffael77
Zeer matige film. 0,5

Liefhebbers van dit soort films kunnen beter Bridge To Terabithia kijken. Veel en veel beter.

Ben geen kind meer, maar vind deze vind gewoon leuk.Zeker in deze tijd van het jaar een leuke familie film. Niet nadenken en genieten

avatar van rop7
Film had heel wat kunnen worden, helaas is Cunningham hier niet goed mee om gegaan. Verhaal zat verder best wel goed, alleen had het een deel 1 en 2 moeten worden.

De korte verhaaltjes in de film zijn afgeraffeld, ging allemaal veeeeel te makkelijk, zo ook het einde, echt lachwekkend.

Wat de acteurs betreft zijn het geen toppers, maar toppers hadden dit afgeraffeld werkje ook niet kunnen redden.

2 * voor het verhaal, 0,5 ster voor de film, totaal dus 2,5 ster, maar wel een heel krappe !!!

avatar van JohnWilliams
Draait deze film al in de Nederlandse Bioscopen?

avatar van Angel24
Een woord voor, slecht!
Acteerwerk was dramatisch, het verhaal sprong van de hak op de tak, totaal geen duidelijke lijn in te volgen.
Vooral de hoofdpersoon leek er geen zin in te hebben deze film te maken!
Lichtpuntje: dvd cover ziet er enigzins spannend uit.

avatar van boy_1
Weet niet echt wat ik hier nou van moet denken...
Ik wist toen ik de film ging zien helemaal niets van de film, en af en toe is het gewoon een kinderfilm, en af en toe lijkt het totaal niet voor kleine kinderen bedoeld te zijn..
De film heeft een ontzettend voorspelbaar en afgeraggeld einde, en ook het acteerwerk is flink wat aan op te merken..
De camerastijl vond ik in het begin nog wel mooi om naar te kijken, maar als je een hele film lang beelden afwisselend snel, dan weer slow motion, en dan weer normaal, ziet, dat ging gewoon heel erg irriteren.
De computereffecten zagen er dan wel weer heel goed uit, maar veel mee goeds is er niet echt aan deze film.

Als ik hem moet beoordelen op een kinderfilm geef ik hem 3 sterren. Maar voor volwassenen is dit een te simpele film. Niet echt origineel en verrassend. Maar heel voorspelbaar en Simpel, dus een typische kinderfilm, dus daarop beoordeel hem ook

Het acteerwerk in deze film is inderdaad zoals velen als zeggen zeer matig en het niveau komt bij lange na niet in de buurt van een film als Lord of the Rings. Toch moet ik zeggen dat het een vrij aardige film is door toch een vrij goed script. De spanning valt over te twisten, maar duidelijk is dat deze film niet echt bedoelt is voor volwassenen en daarom een hoop mensen deze film niet spannend vinden. Ik neem aan dat de meeste mensen die een reactie geven hier volwassenen zijn, maar voor uw kleine zoontje van twaalf is dit zeker een aanrader!

avatar van Draconian
Voor kinderen is dit een goede en spannende film.

Draconian schreef:
Voor kinderen is dit een goede en spannende film.

Wat bedoel je met kinderen?

Je weet wel, van die kleine mormels.

Ik vond hem leuk! Er had veel meer uitgehaald kunnen worden en het verhaal ging af en toe gewoon echt veel te snel maar ik vond hem spannend en een leuk verhaal. Had er geen verwachtingen van dus misschien dat dat het hem doet .

avatar van Ethicus
Ik denk dat deze film zelfs voor de youngsters niet zo heel erg interessant is. Ik vind Will bijzonder slecht gecast. Op geen enkel moment genereerde de makers een gevoel van affiniteit bij mij (t.o.v. Will) en dat terwijl zijn rol dit wel toe zou moeten laten, daar het toch een vrij zielig ventje is.

Ik geef de film 2 sterren (eigen beleving).

avatar van tal1b
ik heb m afgekeken, maar is erg voorspelbaar en langdradig, nah 'n beetje zonde voor je tijd om die te zien.
beetje goeiekope harry potter, alhoewel ik da ook nie zo geweldig vind

avatar van flyer
Niet echt de beste in dit genre. Maar is voor een slechtweerzondagmiddag voldoende

avatar van mishad
Vreselijke film, die probeert mee te liften op het succes van de eindeloze reeks aan fantasy films die ons de laatste jaren bereiken. Maar deze 'The Seeker' bungelt toch echt onderaan die lange lijst en het is dat 'Eragon' nog vers in mijn geheugen gebrand staat, maar anders was dit met stip de allerslechtste geweest. En ach, de 1 na slechtste is ook een hele prestatie. Maar goed, er zal vast wel weer ergens een doelgroep voor dit soort troep te vinden zijn, maar wie wil er nou kijken naar zeer slecht acteerwerk, slechte special effects, slecht camerawerk, zeer irritant gebruik van slow motion en een dramatisch slecht script zonder een greintje originaliteit? Recycling schijnt goed te zijn voor het milieu, maar wil de filmindustrie hier a.u.b. per direct mee ophouden?

had er niet veel van verwacht maar deze film valt goed mee. ze hadden het verhaal wel iets langer kunnen maken. eenvoudig en makelijk te volgen verhaal.

avatar van Killagame
onzin film vond er geen zak aan

avatar van JohnWilliams
Wil hem nog steeds zien maar in Engeland was hij geloof ik alleen maar in de bios en niet in NL, komt hij wel uit op dvd al?

Vangelis87
Ja was niet bepaald de beste film idd. T enigste wat nog enigszins ging waren de special effects: 1,5*

Ik heb de film zojuist gezien en heb er nogal gemengde gevoelens over.

Om te beginnen klopt de beschrijving hierboven niet helemaal, de hoofpersoon Will Stanton wordt in de film 14 jaar (en geen 11 jaar) en zijn verjaardag valt precies op de eerste kerstdag, het moment van de winterzonnewende. Hij heeft vijf dagen de tijd om een zestal tekens te vinden, zodat de krachten van het licht de krachten van de duisternis kunnen overwinnen. Het nieuwe jaar kan dan goed beginnen.
Het gaat hier dan ook kennelijk om een jongelingsinitiatie. De overgang van jongen naar man (krijger) wordt mythisch beschreven. Dit gecombineerd met de bijpassnde regeneratie van de wereld.

Dit zijn zeer oude en archetypisch themas, die mits goed neergezet tot prachtige boeken en films kunnen leiden.

Dat is hier maar matig gelukt het verhaal is brokkelig en voor een deel onbegrijpelijk, alsof er belangrijke stukken zijn weggelaten. De tijdovergangen zijn wel erg summier, bijna afgeraffeld, het acteren is voor een deel beneden de maat. De symboliek hier en daar van een ergerlijke lompheid.

Ik heb het oorspronkelijke boek jammer genoeg niet gelezen, maar het is een zeer gewaardeerde klassieker en ik weet wel dat in het verhaal alle ingredienten aanwezig waren om hier voor jong en oud een topfilm van te maken. dat is absoluut niet gelukt zeer jammer ik geef er dan ook een mager zesje voor ofwel net 3***

avatar van james_cameron
Zo slecht is de film nu ook weer niet. Na een veelbelovend begin zakt het verhaal inderdaad in elkaar en de climax stelt ook niet veel voor, maar het is allemaal best onderhoudend en aangenaam. De cast is redelijk, het camerawerk fraai en de special effects zijn in orde. Grootste nadeel is dat de film aanvoelt als de opbouw naar iets dat nooit komt.

avatar van freeboy
Ik vindt de film zo slecht nog niet!Verhaal is in orde!Acteren kan beter ja, maar ook zeker niet heel slecht.
Ik vondt het een vermakelijke film.

avatar van vph1272qm
ik vond em erg mooi gemaakt, geweldige montage en camerashots.
het zag er veel beter uit dan elke andere fantasy film die ik gezien heb.
alleen al voor de montage een 4.

avatar van Ruben. K.
Leuk gemaakt maar ging echt nergens over.
Ik kan me het verhaal maar al te goed begrijpen en zie er zeker een super film in....butt pleaseeee!!!!

Deze film is overduidelijk bedoeld voor kinderen en dan is het idd een goede film.
Montage is idd goed een acteren gaat er idd mee door maar hangt er toch echt tegen aan.

Vomd het een fiasco vergeleken met het briljant geschreven boek...dit had echt beter gemoeten.

Verzameling van elementen uit "The Lord of the Rings" (thema licht versus duisternis oftewel goed tegen kwaad), "The day after tomorrow" (de vrieskou), "Titanic" (binnenstromend water) en "Timeline" (heen en terug in de tijd). Toch een redelijk spannende film, hoewel je uiteraard de afloop weet (het goede overwint toch altijd, nietwaar?). Ook dat van Tom was te verwachten, hoewel ik even dacht dat hij de spion van de Ruiter was.

avatar van JohnWilliams
Fantasy genre word uitgemolken.
The Lord of the Rings & Harry Potter blijven toch het beste. (de boeken en van LOTR de films).